Η ΠΟΕΔ καλεί το ΥΠΠΑΝ σε διάλογο και κάνει έκκληση προς τους γονείς να στηρίξουν την αυριανή στάση διαμαρτυρίας
Η ΠΟΕΔ, σε συνέχεια της ανακοίνωσης του ΥΠΠΑΝ αναφορικά με την αυριανή μονόωρη στάση εργασίας καθώς και ανακοινώσεις και δηλώσεις που ακολούθησαν τόσο από τους Οργανωμένους Γονείς όσο και τον Υπουργό Παιδείας, επαναλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Καθημερινά, οι εκπαιδευτικοί μας και οι διευθύνσεις των σχολείων, δίνουν μια πραγματική μάχη στα σχολεία, έτσι ώστε να τα κρατήσουν ανοικτά και ασφαλή, κάτω από αντίξοες συνθήκες, με στόχο να διασφαλιστεί ότι το κάθε παιδί θα έχει την εκπαίδευση που δικαιούται. Και αυτό θα συνεχίσουν να κάνουν με όλες τους τις δυνάμεις. Τα 55 λεπτά της στάσης εργασίας αποτελούν για την ΠΟΕΔ και τα μέλη της, την ελάχιστη έκφραση διαμαρτυρίας με στόχο να αναδειχθούν τα προβλήματα και να γίνουν τα απαραίτητα για να στηριχθεί το έργο τους. Δεν είναι τα 55 λεπτά αυτά που στερούν στην εκπαίδευση των παιδιών ή που δημιουργούν το πρόβλημα, αλλά τα όσα δεν έγιναν και πρέπει να γίνουν από πλευράς ΥΠΠΑΝ.
- Η Οργάνωση από την πρώτη στιγμή κατέθεσε και καταθέτει εισηγήσεις με στόχο την καλύτερη διαχείριση της πανδημίας. Η ΠΟΕΔ εισηγήθηκε διάφορα μέτρα τα οποία θα συνέβαλλαν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της πανδημίας στα Δημόσια Σχολεία: μείωση μαθητών/τριών στις τάξεις, εγκατάσταση συστημάτων εξαερισμού στις αίθουσες διδασκαλίας, μονά θρανία για όλα τα παιδιά, αγορά αριθμού κατάλληλων μασκών για παιδιά και εκπαιδευτικούς κ.ά.
- Σε καμία περίπτωση η Οργάνωση δε μηδενίζει το ότι έγινε μέχρι σήμερα από πλευράς ΥΠΠΑΝ και Πολιτείας. Ταυτόχρονα όμως, επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά δύσκολη. Ως εκ τούτου, αναμένουμε οι εισηγήσεις και οι εκκλήσεις μας να εισακουστούν άμεσα από πλευράς ΥΠΠΑΝ προς όφελος πρωτίστως των παιδιών αλλά και της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων μας.
- Οι λόγοι για τους οποίους αντιδρά η ΠΟΕΔ και απαιτεί από την πολιτεία και ειδικότερα το ΥΠΠΑΝ να προχωρήσει στη λήψη άμεσων και ουσιαστικών μέτρων, αφορούν τους ακόλουθους τρεις σημαντικούς άξονες :
Α. Τη λήψη ουσιαστικών μέτρων στα Νηπιαγωγεία και στα Ειδικά Σχολεία, τα οποία λειτουργούν με υφιστάμενα πρωτόκολλα, χωρίς τον όποιο έλεγχο, ο οποίος να διασφαλίζει την ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικών. Σημειώνουμε ακόμη ότι η ανάγκη διαφοροποίησης των πρωτοκόλλων έτσι ώστε να ανταποκρίνονται και στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών, ειδικότερα των Νηπιαγωγείων, έχει κατατεθεί από την αρχή της πανδημίας και μέχρι στιγμής δεν έχει αλλάξει κάτι.
Β. Την υιοθέτηση ουσιαστικών και μόνιμων μέτρων για αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης υποστελέχωσης που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες από τη μη αντικατάσταση εκπαιδευτικών που απουσιάζουν και ταυτόχρονα την ουσιαστική στήριξη των διευθύνσεων των σχολικών μονάδων για την εύρυθμή λειτουργία τους. Η υποστελέχωση των σχολικών μονάδων και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, επηρεάζουν την ποιότητα της διδασκαλίας για χιλιάδες παιδιά σε εκατοντάδες τμήματα την ημέρα και παράλληλα προκαλούν απώλεια ενισχυτικής διδασκαλίας σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, παιδιά που τυγχάνουν ειδικής εκπαίδευσης και παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.
Γ. Την εξαγγελία συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος εγκατάστασης συστημάτων εξαερισμού σε όλες στις σχολικές αίθουσες.
- Ως Οργάνωση γνωρίζουμε ότι λύσεις υπάρχουν. Σε κάποια από τα προβλήματα που καταθέτουμε οι λύσεις μπορούν να γίνουν άμεσα και για κάποια το ζητούμενο είναι η έναρξη ουσιαστικού διαλόγου σε πλαίσιο λογικών χρονοδιαγραμμάτων.
- Στη στάση εργασίας της ερχόμενης Δευτέρας, θέλουμε να στείλουμε μήνυμα και όχι να προκαλέσουμε ταλαιπωρία. Δεν επιδιώκουμε αποποίηση ευθυνών ή εξασφάλιση προνομίων. Ζητούμε τη λήψη διορθωτικών μέτρων στη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία, τα οποία επιθυμούμε, και το δείξαμε έμπρακτα, να παραμένουν ανοικτά με ασφάλεια.
Ως εκ τούτου, καλούμε τους Οργανωμένους Γονείς αλλά και όλους τους γονείς να συμπορευθούν μαζί μας, γιατί ο στόχος είναι κοινός: η στήριξη του Δημόσιου Σχολείου. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας και να προχωρήσει σε άμεσες λύσεις για να στηριχθεί έμπρακτα και άμεσα το Δημόσιο Σχολείο, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι διευθύνσεις τους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ