ΠΟΕΔ: Ευχές για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2022-2023
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2022 – 2023, η ΠΟΕΔ σας απευθύνει εγκάρδιους συναδελφικούς χαιρετισμούς και σας εύχεται καλή, δημιουργική και παραγωγική σχολική χρονιά. Ευχή όλων μας η φετινή σχολική χρονιά να μην επηρεαστεί από την πανδημία και τα σχολεία μας να επανέλθουν πλήρως στην κανονικότητά τους. Τις τρεις προηγούμενες σχολικές χρονιές, χιλιάδες εκπαιδευτικοί Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, κατάφεραν να κρατήσουν ανοικτά τα σχολεία, καταβάλλοντας υπέρμετρο ζήλο και προσπάθεια.
Συγχαίρουμε και καλωσορίζουμε στη Δημόσια Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση τους νέους/ες συναδέλφους/-ισσες που έχουν μονιμοποιηθεί, καθώς και τους συμβασιούχους συναδέλφους/-ισσες που έχουν κληθεί να υπηρετήσουν το Δημόσιο Σχολείο τη νέα σχολική χρονιά 2022 – 2023.
Σας διαβεβαιώνουμε ότι η ΠΟΕΔ θα συνεχίσει με υπευθυνότητα, διεκδικητικότητα, τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και δυναμισμό να επιδιώκει τη διευθέτηση σημαντικών ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα και που άπτονται της εύρυθμης και αποτελεσματικότερης λειτουργίας των σχολικών μας μονάδων.
Αναμένουμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να ψηφιστεί η Νομοθεσία για το Επαγγελματικό Σχέδιο των Συνταξιοδοτικών Ωφελημάτων που αφορά τους Υπαλλήλους της Κρατικής Υπηρεσίας και του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Η ψήφιση της εν λόγω Νομοθεσίας θα άρει την αδικία που υφίστανται οι συνάδελφοι/-ισσες που μονιμοποιήθηκαν κατά ή μετά την 1/10/2011, ενώ ταυτόχρονα θα καταργήσει τη φορολόγηση του εφάπαξ κατά τη σύνταξη, που επηρεάζει ολόκληρο τον κλάδο. Το θέμα βρίσκεται, μετά τις πολυετείς συστηματικές προσπάθειες της ΠΟΕΔ και των άλλων συνεργαζόμενων Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων, και αναμένουμε την προώθηση προς ψήφιση των δύο σχετικών Νομοσχεδίων το συντομότερο.
Την ίδια ώρα η ΠΟΕΔ σημειώνει την επιτακτική ανάγκη της αύξησης των μόνιμων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού είναι ξεκάθαρα τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κάλυψη μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών αναγκών με έκτακτους διορισμούς. Ταυτόχρονα ζητούμε την αύξηση των διευθυντικών θέσεων (Διευθυντών/ντριών και Βοηθών Διευθυντών/ντριών) στην Προδημοτική Εκπαίδευση, αφού αυτή τη στιγμή δεκάδες νηπιαγωγεία μας είναι υποστελεχωμένα, όσον αφορά τις θέσεις αυτές.
Υπενθυμίζουμε ακόμη ότι σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη η ολοκήρωση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος σε Δ’ και Ε’ τάξη Δημοτικών, στην Προδημοτική Εκπαίδευση και στην Ειδική Εκπαίδευση.
Αναμένουμε επίσης, πως θα συνεχιστεί ο διάλογος για το νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού, με στόχο την ουσιαστική βελτίωση και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου, τονίζοντας πως το νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού έργου, πρέπει να είναι προϊόν συμφωνίας μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ. Η ΠΟΕΔ θεωρεί αναγκαίο εκ των πραγμάτων την παραχώρηση διοικητικού χρόνου στις Διευθυντικές Ομάδες των σχολείων μας, ώστε να μπορούν να εφαρμόσουν ένα σύγχρονο Σχέδιο Αξιολόγησης. Θέση μας είναι ότι, ανεξάρτητα από το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης και για την αποτελεσματικότερη διοίκηση των σχολείων, ο διδακτικός χρόνος των διευθυντών/ντριών πρέπει να μηδενιστεί και να αυξηθεί σημαντικά ο διοικητικός χρόνος των Βοηθών Διευθυντών/ντριών.
Ταυτόχρονα, αριθμός θεμάτων, τόσο εκπαιδευτικών όσο και συνδικαλιστικών, χρήζουν διαχείρισης και άμεσης επίλυσης. Ένα από αυτά είναι το γεγονός ότι το ΥΠΑΝ συνεχίζει για άλλη μια χρονιά με την εργοδότηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών με το απαράδεκτο καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών, τόσο στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία όσο και σε πρωινό χρόνο, σε σχολεία όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. Τονίζουμε ότι η ΠΟΕΔ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποδεχθεί την εργοδότηση εκπαιδευτικών, σε πρωινό χρόνο, με το εργασιακό καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών. Αίτημά μας είναι όπως, χωρίς χρονοτριβές, χαρτογραφηθούν έγκαιρα όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία και άμεσα, το ΥΠΑΝ να προχωρήσει στην απαιτούμενη στελέχωση των σχολείων ΔΡΑ.Σ.Ε. με το ανάλογο εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα από τη διαδικασία των διορισμών με σύμβαση.
Όσον αφορά την Προδημοτική Εκπαίδευση, τόσο σε συναντήσεις όσο και σε επιστολές μας, καταθέσαμε την ανάγκη ανάγκη έναρξης ουσιαστικού διαλόγου για ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων της Προδημοτικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα τονίζουμε εμφατικά τη θέση της Οργάνωσής μας, αναφορικά με την επέκταση της Δωρεάν Δημοσίας Υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης από την ηλικία των τεσσάρων ετών σε πρώτο στάδιο και σημειώσαμε την αντίθεσή μας στην όποια προσπάθεια ενίσχυσης της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης σε βάρος της Δωρεάν Δημόσιας Προδημοτικής Εκπαίδευσης.
Αναφορικά με την Ειδική Εκπαίδευση, τόσο σε επιστολές μας προς το ΥΠΑΝ όσο και στην Ημερίδα που έγινε τον Αύγουστο 2022 με θέμα την Ειδική Εκπαίδευση και τρόπους βελτίωσης, καταθέσαμε την ανάγκη έναρξης ουσιαστικού διαλόγου για ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα επισημάνθηκε ένας αριθμός θεμάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης που χρήζουν επίλυσης: ανάγκη έγκαιρης αξιολόγησης και παραπομπής των παιδιών, παρεχόμενος χρόνος Ειδικής Εκπαίδευσης και Λογοθεραπείας, ανάγκη παροχής Εργοθεραπείας και Φυσιοθεραπείας στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, δημιουργία διαφοροποιημένου υλικού κ.ά.
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Αρκετά τα ανοιχτά ζητήματα τόσο της καθημερινότητας όσο και εκπαιδευτικά, αλλά και συνδικαλιστικά, τα οποία χρήζουν διαχείρισης και επίλυσης προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα πιο πάνω αποτελούν μόνο μερικά από τα δεκάδες εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά ζητήματα που θα διαχειρίζεται η Οργάνωσή μας.
Εν κατακλείδι, υπενθυμίζουμε ότι η Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων συμπληρώνει, τον Απρίλιο του 2023, 70 χρόνια δράσης, αγώνων, διεκδικήσεων και προσφοράς. Η ΠΟΕΔ μέσα από τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της, άφησε για επτά δεκαετίες το στίγμα της στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της Κύπρου. Ταυτόχρονα, δηλώνουμε εμφατικά ότι ΠΟΕΔ θα συνεχίσει να έχει ως πρωταρχική επιδίωξή της να διεκδικεί δυναμικά και αποφασιστικά για το καλό τόσο του κλάδου όσο και της δημόσιας παιδείας, γιατί όπως είπε και ο Αδαμάντιος Κοραής: «Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».
Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλες και όλους!