Λευκωσία, 11 Απριλίου 2025
κ. Γιώργο Παντελή
Γενικό Διευθυντή
Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας
Θέμα: Θεσμοθέτηση χρόνου Συντονιστή Σχολείου σε θέματα Τεχνολογίας Πληροφορίας και Επικοινωνίας
Σε συνέχεια της επιστολής μας ημερομηνίας 14 Φεβρουαρίου 2025, προς τον Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης, με θέμα την ανάγκη έναρξης διαλόγου για θεσμοθέτηση χρόνου Συντονιστή Σχολείου σε θέματα Τεχνολογίας Πληροφορίας και Επικοινωνίας και της απάντησης που έχουμε λάβει στις 18 Μαρτίου 2025 για να συζητηθεί το εν λόγω θέμα, σημειώνουμε τα εξής:
- -Η θεσμοθέτηση χρόνου Συντονιστή Σχολείου σε θέματα Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, βάσει συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων, αποτελεί αναγκαιότητα εδώ και πολλά χρόνια.
- -Η ενσωμάτωση των σύγχρονων τεχνολογιών στα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων από τους μαθητές/ριες, δεν μπορεί να επέλθει από μόνη της. Προφανώς ο ρόλος των συντονιστών ΤΠΕ στα θέματα αυτά είναι καταλυτικός. Ο ρόλος του συντονιστή στη σχολική μονάδα, είναι σημαντικός για την όσο καλύτερη και πιο αποτελεσματική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και στη διοίκηση και περιλαμβάνει, γενικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα, καθώς και καθήκοντα τεχνικής στήριξης.
- -Ο συντονιστής ΤΠΕ συνεργάζεται αποτελεσματικά με τους Συμβούλους Πληροφορικής και βοηθά στην άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν και αφορούν τα ΤΠΕ.
- -Τα σχολεία μας έχουν ανάγκη από στήριξη σε θέματα Τεχνολογίας από εκπαιδευτικούς εντός της σχολικής μονάδας.
Τα τελευταία χρόνια έχουν προκύψει νέες ανάγκες χρήσης της τεχνολογίας στα σχολεία, όπως η ηλεκτρονική διοίκηση των σχολείων, η δημιουργία τάξης-προτύπου σε κάθε σχολείο, η διεξαγωγή διεθνών ερευνών (Pirls και TIMSS) πλήρως ψηφιακά, η ηλεκτρονική καταγραφή εξοπλισμού σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων, η διατήρηση ιστοσελίδων για τις σχολικές μονάδες, η τεράστια αύξηση τεχνολογικού εξοπλισμού στα σχολεία, η εγκατάσταση ψηφιακών τηλεοράσεων στα σχολεία κ.ά.
Σημειώνουμε πως τα πιο πάνω είναι μόνο μερικά από τα καθήκοντα και ευθύνες που αναλαμβάνει ο Συντονιστής ΤΠΕ στις σχολικές μονάδες, έναντι ελάχιστου χρόνου. Ως εκ τούτου η ανάγκη για θεσμοθέτηση ανάλογου χρόνου Συντονιστή Σχολείου σε θέματα Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνίας, θεωρούμε ότι είναι απόλυτα δικαιολογημένο αίτημα. Σημειώνουμε δε ότι η ΠΟΕΔ ζητά την έναρξη διαλόγου για θεσμοθέτηση μιας πρακτικής που εφαρμόζεται στα δημοτικά εδώ και 15 χρόνια (από τη σχολική χρονιά 2009-2010, Αρ. Φακ.: 7.11.05)
Η θέση του ΥΠΑΝ ότι «…στο παρόν στάδιο δεν κρίνεται σκόπιμη η έναρξη συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος», θα αναγκάσει δυστυχώς την ΠΟΕΔ να προχωρήσει σε σχετική οδηγία προς τα μέλη της, για περιορισμό των καθηκόντων και ενεργειών τους μόνο στο πλαίσιο των ωρών που διατίθενται σε κάθε σχολική μονάδα για τον σκοπό αυτό.
Ως εκ τούτου και επειδή σε καμία περίπτωση η σύγκρουση δεν είναι αυτοσκοπός, επαναθέτουμε το αίτημά μας όπως το επόμενο διάστημα οριστεί συνάντηση μαζί σας για συζήτηση του θέματος.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και διατελούμε,
Μετά τιμής,
Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μύρια Βασιλείου Χάρης Χαραλάμπους