posted on Μαρτίου 18, 2015 12:15
ΠΟΕΔ: Πρωταγωνιστές, συνδιαμορφωτές και όχι παρατηρητές
(κείμενο δημοσιογραφικής διάσκεψης)
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη και χρέος μας ως ΠΟΕΔ να ενημερώσουμε την κοινωνία με απώτερο σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων στα φλέγοντα θέματα της Δημοτικής Εκπαίδευσης, που παραμένουν σε εκκρεμότητα και επηρεάζουν αρνητικά, σε πολύ μεγάλο βαθμό, τόσο την ομαλή λειτουργία των σχολείων όσο και το επίπεδο της όλης εκπαιδευτικής προσπάθειας. Για σκοπούς ενημέρωσης και μόνο, επιλέξαμε να παρουσιάσουμε τα ζητήματα αυτά σε δύο άξονες. Είναι δεδομένο ότι οι άξονες αυτοί συσχετίζονται, αλληλενεργούν και αλληλεπιδρούν απόλυτα μεταξύ τους, ως βασικές προϋποθέσεις της ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης.
Ο πρώτος άξονας άπτεται θεμάτων της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης και της καθημερινότητας των σχολείων, γενικότερα. Κάποια από αυτά, μάλιστα, θεωρούμε ότι θα μπορούσαν να επιλυθούν χωρίς άλλη καθυστέρηση αν το Υπουργείο Παιδείας επιδείκνυε την ανάλογη πολιτική βούληση.
Τονίζουμε ότι έχουμε αποστείλει προς τον Υπουργό Παιδείας σειρά επιστολών για τα θέματα αυτά, θέτοντας πολύ συγκεκριμένες εισηγήσεις και απαιτώντας ουσιαστικό και πραγματικό διάλογο που να καταλήγει, επιτέλους, σε αποτελεσματικές και εφαρμόσιμες λύσεις. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται μια ουσιαστική και δυναμική εξέλιξη στη δημόσια δημοτική εκπαίδευση, προς όφελος των παιδιών μας. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα εξής:
1. Παραβατικότητα
2. Θέματα σωστής και έγκαιρης στελέχωσης των σχολείων
3. Διαχείριση αλλόγλωσσων παιδιών
4. Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
5. Πλήρωση κενών οργανικών θέσεων
6. Αντικαταστάσεις
7. Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία.
Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, δεν έχουμε πάρει καμία απολύτως απάντηση για κανένα από τα πιο πάνω θέματα. Στα σχολεία, τα ζητήματα αυτά είναι περισσότερο από εμφανή, λόγω των περικοπών στις δαπάνες που προηγήθηκαν. Τα ίδια τα παιδιά ταλαιπωρούνται από διάφορα προβλήματα (μαθησιακά, εκπαιδευτικά, οικογενειακά, κοινωνικά, οικονομικά) και οι εκπαιδευτικοί καλούνται, τις συνέπειες όλων αυτών, όχι απλώς να τις διαχειριστούν, αλλά και να επιτύχουν ταυτόχρονα και παράλληλα τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και στόχους που τίθενται, σχετικά. Στις πλείστες, μάλιστα, των περιπτώσεων, χωρίς ουσιαστική βοήθεια και στήριξη από την αρμόδια αρχή. Συνεπώς, ο διάλογος προς αναζήτηση συγκεκριμένων και πρακτικών λύσεων είναι επιβεβλημένος.
Όλα αυτά διαδραματίζονται εν αναμονή μιας σειράς ζητημάτων που αποτελούν τον δεύτερο άξονα που περιλαμβάνει τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες που προωθούνται το τελευταίο διάστημα. Βρισκόμαστε, με περιθώριο λίγων ημερών, μπροστά στην παράδοση των Προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας, για τα σοβαρότατα ζητήματα των Νέων Ωρολόγιων Προγραμμάτων, του Νέου Συστήματος Προσλήψεων και του Σχεδίου Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Ενώ αναμένεται, στη συνέχεια, και η Πρόταση για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης.
Είναι πεποίθησή μας ότι, για να μπορέσουμε να οδηγηθούμε, για όλα τα πιο πάνω θέματα, σε σωστές, δίκαιες και τεκμηριωμένες ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την επαρκή και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί ουσιαστικός διάλογος που θα πληροί τις σωστές και θεσμοθετημένες διαδικασίες. Διάλογος που θα αντιμετωπίσει σφαιρικά όλα τα ζητήματα και θα επιφέρει λύσεις τόσο για τα απτά προβλήματα της καθημερινότητας όσο και για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες που προωθούνται. Αυτό το διάλογο προσδοκούσαμε ότι θα έχουμε με το Υπουργείο Παιδείας όταν κληθήκαμε στις 7 Νοεμβρίου, 2014 για να παραλάβουμε τις Προτάσεις που μας παρέδωσε τότε ο Υπουργός Παιδείας. Μέχρι στιγμής, δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από τον τρόπο που προχωρήσαμε τρεις μήνες μετά, γιατί το Υπουργείο αρκέστηκε στην παραλαβή των αρχικών μας θέσεων, προβληματισμών, ερωτημάτων που αποστείλαμε για όλα τα θέματα με σχετικά έγγραφα, χωρίς στη συνέχεια να γίνει οποιαδήποτε άλλη συνάντηση για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.
Ως ΠΟΕΔ τονίζουμε και επαναβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε οι πρώτοι που επιζητούμε και αναζητούμε τις αλλαγές εκείνες που αποδεδειγμένα θα βελτιώσουν, θα εκσυγχρονίσουν και θα αναβαθμίσουν ποιοτικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα, προς όφελος των ίδιων των παιδιών μας. Αλλαγές που θα μπορούν να αντέξουν στο χρόνο και που θα ικανοποιούν τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης. Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί, πιστεύουμε ότι έχουμε σημαντικό, καθοριστικό και καταλυτικό ρόλο και λόγο σε αυτό το πολύπλοκο και δύσκολο εγχείρημα. Μπροστά στην ανάγκη για πραγματική αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων της Εκπαίδευσης, μέσα από τη σημερινή Δημοσιογραφική Διάσκεψη, εκφράζουμε τη βούληση και την προθυμία μας να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις σε αυτή την προσπάθεια. Κάτι που και έμπρακτα αποδείξαμε όλα αυτά τα χρόνια, παραθέτοντας τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες θέσεις και απόψεις για όλα τα θέματα.
Εκφράζουμε, λοιπόν, ενώπιον ολόκληρης της κοινωνίας την έγνοια μας για την Εκπαίδευση και όλα όσα τροχοδρομούνται, αλλά την ίδια ώρα στέλνουμε ξεκάθαρα το μήνυμα προς τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας ότι ως εκπαιδευτικοί, ως ΠΟΕΔ, μέσα από ειλικρινή, σωστό, εντατικό, θεσμικό διάλογο θέλουμε να είμαστε «πρωταγωνιστές, συνδιαμορφωτές και όχι παρατηρητές».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ