ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ 2011 – 2014
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ Ομιλία από τον Πρόεδρο της Οργάνωσης 25 Οκτωβρίου, 2011
Α. Η επιτυχία απορρέει από τη γνώση του προορισμού
«Η επιτυχία απορρέει από τη γνώση του προορισμού» και η σημερινή Τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ, που αποτελεί το ανώτατο όργανο της Οργάνωσής μας, αναμένεται να καθορίσει με ευκρίνεια και σαφήνεια τον προορισμό της ΠΟΕΔ και της νέας ηγεσίας της Οργάνωσής μας την τριετία 2011 – 2014.
Η σημερινή Συνδιάσκεψη θα συγκεκριμενοποιήσει τη δράση της ΠΟΕΔ κατά την προσεχή τριετία, μέσα από:
1. Την επισήμανση και καταγραφή των στόχων
2. Την αξιολόγηση και ιεράρχησή τους με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα και
3. Τη χάραξη πορείας για άμεση, βραχυπρόθεσμη ή μακροπρόθεσμη επιδίωξή τους.
Β. Λειτουργικός /οργανωτικός τομέα
Σημαντικά θέματα που επηρεάζουν τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των μελών της Οργάνωσής μας έχουν διαφοροποιηθεί μονομερώς, χωρίς η Οργάνωση να έχει την ευκαιρία να έχει λόγο και ρόλο, ως είθισται, στην όλη διαδικασία. Αναμένουμε και απαιτούμε τόσο από την Κυβέρνηση, όσο και από τη Βουλή να τηρούν τους μηχανισμούς διαλόγου και να τους λειτουργούν απρόσκοπτα στο πλαίσιο των αρχών που προδιαγράψαμε πιο πάνω, προκειμένου να διασφαλίζονται οι ομαλές εργατικές σχέσεις στον ευαίσθητο χώρο της Εκπαίδευσης.
Παράλληλοι μηχανισμοί για την εξέταση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος στο επίπεδο του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, της Γενικής Διευθύντριας του ΥΠΠ, της Διεύθυνσης του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, επιβάλλεται και πρέπει να λειτουργούν σε σταθερή βάση, έτσι που η Οργάνωση να έχει, πραγματικά, την ευκαιρία να εκφράζει τις απόψεις της σε όλα τα θέματα που την ενδιαφέρουν. Οι ενέργειες και η απαίτηση της ΠΟΕΔ ώστε να λειτουργούν σωστά οι μηχανισμοί αυτοί και ο διάλογος μεταξύ της Οργάνωσης και των Εκπαιδευτικών Αρχών να μην παρακωλύεται ή να καθυστερεί αδικαιολόγητα, θα συνεχιστούν και θα ενταθούν.
Δυστυχώς, η στάση της Επίσημης Πλευράς του Υπουργείου Παιδείας σε κάποια από τα πιο πάνω σώματα δεν ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική, αντίθετα, παρακώλυε και παρέπεμπε συνεχώς σε επόμενο στάδιο την επίλυση οποιωνδήποτε προβλημάτων και κυρίως εκείνων που είχαν την ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση. Κι όμως είναι φανερό πως καμιά εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν έχει πιθανότητα επιτυχίας αν δεν συνοδεύεται με τη διάθεση ανάλογων κονδυλίων.
Γ. Τομέας των διεκδικήσεων
Πολλά από αυτά θα πρέπει να βρίσκονται πάντοτε στο προσκήνιο και να προωθούνται ανάλογα με τις εξελίξεις και τις συνθήκες, ενώ άλλα θα πρέπει να τυγχάνουν αντικείμενο κοινής επιδίωξης με τις άλλες συνδικαλιστικές Οργανώσεις του κρατικού τομέα ή και με όλο το Συνδικαλιστικό Κίνημα του τόπου. Επιχειρούμε πιο κάτω μια ενδεικτική απαρίθμηση των θεμάτων αυτών, διακρίνοντάς τα σε κατηγορίες που, όμως, είναι φανερό πως σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν τομή μεταξύ τους. Θέματα της μιας κατηγορίας αποτελούν παράλληλα αντικείμενο ενδιαφέροντος και άλλων κατηγοριών.
Δ. Τομέα των σχέσεων
Από τις επαφές και τις σχέσεις της η Οργάνωση με όλους τους πιο πάνω Οργανισμούς, αντλεί πολύτιμη βοήθεια και εμπειρία για την προώθηση των επιδιώξεών της. Οι σχέσεις αυτές όχι μόνο θα πρέπει να διατηρηθούν, αλλά να εμπλουτιστούν και να ενισχυθούν για να συνεχίσει η ΠΟΕΔ να αποκομίζει τα θετικά οφέλη που αυτές συνεπάγονται.
Ε. Τομέα της προσφοράς υπηρεσιών προς τα μέλη
Ευημερία του δασκάλου / της δασκάλας
Παροχή συμβουλών και βοήθειας προς τα μέλη που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα που σχετίζεται με την υπηρεσία τους
Ενημέρωση των μελών
Διοργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων
Διοργάνωση συνδικαλιστικών συνεδρίων
ΣΤ. Τομέας της εθνικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και άλλης δράσης της Οργάνωσης και της έκφρασης της αλληλεγγύης της προς τους συνανθρώπους μας, τοπικά και διεθνώς
Των θεμάτων που επηρεάζουν τους εγκλωβισμένους, μαθητές/μαθήτριες και παιδιά
Της διαφώτισης μέσω των αντίστοιχων εκπαιδευτικών Οργανώσεων του εξωτερικού και με διάφορους άλλους τρόπους, της διεθνούς κοινής γνώμης για το εθνικό μας πρόβλημα
Της ανάπτυξης κοινωνικής, πολιτιστικής και άλλης δραστηριότητας
Ζ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ και ΠΟΕΔ
Οι ενστάσεις μας και οι διαφωνίες μας εδράζονται επιγραμματικά στα ακόλουθα:
Στην καταστρατήγηση ως προς το Α΄ πακέτο μέτρων, θεσμών, διαδικασιών και μηχανισμών διαβούλευσης των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων, που διέπονται και από τη νομοθεσία
Στην παράβαση των αρχών του ενδεδειγμένου διαλόγου διαβούλευσης με εμφανή την προσπάθεια διάσπασης και αποδυνάμωσης του συνδικαλιστικού κινήματος
Στην προσβλητική, επιτηδευμένη, συστηματική και συγκαλυμμένη προσπάθεια διασυρμού των εκπαιδευτικών μέσα από παραπληροφόρηση και με ταυτόχρονη απαξίωση του σημαντικού και πολυδιάστατου έργου που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί
Η. Η επιτυχία είναι και η αμοιβή του μόχθου
Η επιτυχία εκτός του ότι απορρέει από τη γνώση του προορισμού, όπως αρχικά είχε αναφερθεί, είναι και η αμοιβή του μόχθου και εμείς είμαστε διατεθειμένοι να μοχθήσουμε είτε για να βρούμε το σωστό δρόμο που θα ταυτίζεται με τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις μας, είτε για να τον επινοήσουμε!
«ΣΤΟΧΑΖΟΜΑΣΤΕ – ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»