Λευκωσία, 20 Σεπτεμβρίου, 2010
Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Λευκωσία
Έντιμε κύριε,
Είναι ομόφωνη διαπίστωση και εκτίμηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Οργάνωσής μας ότι τα εκκρεμούντα αιτήματα του χώρου της Δημοτικής Εκπαίδευσης παραμένουν στάσιμα και ότι την ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση φέρει το Υπουργείο σας, το οποίο απέτυχε, ίσαμε σήμερα, να διαχειριστεί ικανοποιητικά σοβαρά ζητήματα που απασχολούν το διδασκαλικό Κλάδο, πιθανό λόγω και εξωγενών αντιδράσεων σε κάποιες περιπτώσεις.
Απόφαση του Δ.Σ. της 16ης Σεπτεμβρίου 2010 ήταν όπως απευθυνθούμε σε εσάς με νέο υπόμνημα στο οποίο να αποτυπώνονται σε συντομία τα προβλήματα, - εξάλλου έχουν αναλυθεί πολλές φορές ίσαμε σήμερα τόσο σε γραπτό όσο και σε προφορικό επίπεδο -, σε μια τελευταία προσπάθεια να έχουμε θετική ανταπόκρισή σας για την επίλυσή τους :
1. Θεσμοθέτηση υπεύθυνου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στα σχολεία. Έχει συμφωνηθεί η φόρμουλα με το Υπουργείο. Δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη. Ακόμη και η προσωρινή ρύθμιση, που γραπτώς δεσμευτήκατε με έγγραφό σας της 9ης Σεπτεμβρίου 2009, να υλοποιήσετε, βλέπουμε πως δεν έχει καθολική εφαρμογή φέτος και ότι αυτή εφαρμόζεται περιστασιακά και όπου του επιτρέπουν οι τυχαίες συνθήκες κάθε σχολείου.
2. Θέματα μητρότητας. Δεσμευτήκατε να προωθήσετε και να υλοποιήσετε τη θετική κατάληξη του αιτήματός μας για τις διευκολύνσεις μητρότητας (επιστολή σας της 9ης Σεπτεμβρίου 2010). Δυστυχώς, δεν έχετε υλοποιήσει τη δέσμευσή σας.
3. Συνεδρία προσωπικού. Ο κακός συντονισμός στο Υπουργείο σας άφησε το θέμα να εκφυλιστεί. Ενώ για τα τετράμηνα στη Μέση Εκπαίδευση, με συνοπτικές διαδικασίες, στείλατε σχετική τροποποίηση του κανονισμού στη Βουλή, δεν πράξατε το ίδιο και για τις συνεδρίες προσωπικού, κάτι που ήταν ευθύνη του ΥΠΠ να πράξει, αν θεωρούσε το πρόβλημα νομικό. Και εν πάση περιπτώσει, πότε στοχεύετε να το πράξετε υλοποιώντας τη δημόσια και γραπτή σας δέσμευση περί τούτου;
4. Προδημοτική Εκπαίδευση.
4.1. Ζητούμε να πληροφορηθούμε πώς προγραμματίζει, και πότε, να υλοποιήσει το Υπουργείο σας τη δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας για επέκταση της δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης για ακόμα ένα χρόνο προς τα κάτω.
4.2. Εκκρεμεί το αίτημά μας για απασχόληση γραμματειακού προσωπικού στα νηπιαγωγεία.
4.3. Δεν γνωρίζουμε πότε επιτέλους θα υλοποιηθεί πλήρως η συμφωνία για οργανικές θέσεις διευθυντριών και βοηθών διευθυντριών, που εκκρεμούν εδώ και τρία χρόνια λόγω κωλυσιεργίας ή/και αδυναμίας του Υπουργείου σας να εφαρμόσει όσα συμφωνούνται.
4.4. Επιμένουμε στο διορισμό δεξαμενής αντικαταστατριών για τα νηπιαγωγεία.
4.5. Δεν έχουμε απάντηση σχετικά με το αίτημα για συντονιστή Η/Υ στα νηπιαγωγεία.
4.6. Αναγνώριση της παιδονομίας ως διδακτικού χρόνου (40΄).
5. Υπεύθυνος τμήματος. Ποια είναι, εν τέλει, η θέση του Υπουργείου σας για το θέμα αυτό που έχουμε αναλύσει σε σχετικό έγγραφό μας;
6. Μισθολογική αναβάθμιση μουσικών. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου σας για τη μικρή αυτή ομάδα συναδέλφων που συστηματικά αδικούνται, παρά τη σημαντική προσφορά τους στην εκπαίδευση;
7. Αναγνώριση προϋπηρεσίας στο προαιρετικό ολοήμερο σχολείο. Από τις 9 Οκτωβρίου 2009 περιμένουμε την επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου σας. Παρ’ όλο που από υπηρεσιακούς του Υπουργείου σας, προφορικά, μας λέχθηκε πως το ΥΠΠ υιοθετεί τις θέσεις μας και ότι, μάλιστα, δόθηκαν σχετικές οδηγίες προς την ΕΕΥ, καμιά γραπτή και επίσημη ενημέρωση δεν είχαμε ως την ώρα.
8. Δεξαμενή αντικαταστατών για άμεση επίλυση προβλημάτων αντικατάστασης. Παρ’ όλες τις δικές μας εποικοδομητικές προτάσεις, δεν είδαμε από πλευράς του Υπουργείου σας την ανάλογη θετική ανταπόκριση.
9. Πολιτική για αλλόγλωσσους. Διακρίνουμε μια περιστασιακή πολιτική, κατά σχολείο, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Εκκρεμεί τοποθέτηση του Υπουργείου σας γύρω από το θέμα σε αναλυτικό δικό μας έγγραφο.
10. Πολιτική για αναλφάβητους. Εξακολουθούν να τυγχάνουν εφαρμογής μη θεσμοθετημένες ρυθμίσεις ενώ, για τη φετινή σχολική χρονιά, οι ενισχύσεις που παραχωρούνταν στα σχολεία, για το σκοπό αυτό, έχουν περιοριστεί κατά πολύ. Αναμένουμε επιστημονικά τεκμηριωμένη πολιτική σχετικά με το θέμα αυτό, η οποία και να θεσμοθετηθεί κατάλληλα.
11. Πολιτική για τη σχολική παραβατικότητα. Το θέμα απασχόλησε επανειλημμένα, ενώ το φαινόμενο συνεχίζει να παρουσιάζει, τα τελευταία χρόνια, ολοένα και αυξανόμενη ένταση. Το Υπουργείο εξακολουθεί να αρνείται να υιοθετήσει τις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις που υποβάλλονται, σχετικά, μέσα από το σχετικό έγγραφό μας.
12. Δεν έχουμε καμία γραπτή σας δέσμευση για το πότε θα υλοποιηθεί απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την ίδρυση 14 νέων θέσεων βοηθών διευθυντών, ως αντιστάθμισμα για τα 14 Ενιαία Ολοήμερα Σχολεία που λειτούργησαν σε μόνιμη βάση πια.
13. Προβλήματα ΚΕΑ: Δεν πήραμε απάντηση για την επιμονή σας να εργοδοτείτε συνταξιούχο στη θέση προϊσταμένου της Αποστολής. Δεν πήραμε απάντηση στα σημεία που εγείραμε με επιστολή μας σχετικά με τα καθήκοντά του. Επίσης, όχι μόνο δεν έχουμε αποκατάσταση της αδικίας σχετικά με τα επιδόματα των μελών μας, αλλά πληροφορούμαστε ότι τα νέα συμβόλαια που τους αποστάληκαν περιλαμβάνουν επίδομα ενοικίου για 11, μόνο, μήνες αντί για 12. Ειλικρινά, κάθε φορά μας εκπλήττει το Υπουργείο με τέτοιες πρακτικές.
14. Ειδική εκπαίδευση: Εκκρεμούν για διευθέτηση αιτήματα για γραμματειακό προσωπικό στα σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης, αριθμό παιδιών ανά λογοθεραπευτή - όπου σήμερα τα πράγματα λειτουργούν ανεξέλεγκτα -, διευθέτηση του χρόνου συμμετοχής των ειδικών εκπαιδευτικών στις πολυθεματικές επιτροπές κλπ.
15. Μουσείο Εκπαίδευσης: Θέλουμε να γνωρίζουμε ακόμη ποια θα είναι η οικονομική συμβολή του Υπουργείου σας στο έργο αυτό πολιτισμού και παιδείας, καθώς και οι προθέσεις σας για απόσπαση δασκάλου εκεί, αφού μόνο έτσι αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των παιδιών της Κύπρου.
Έντιμε Κύριε Υπουργέ,
Είναι διάχυτο το συναίσθημα απαξίωσης της Δημοτικής Εκπαίδευσης από πλευράς του Υπουργείου σας στις τάξεις των μελών μας. Αυτό είναι απότοκο του τρόπου αντίδρασης του Υπουργείου σας στις υπεύθυνες τοποθετήσεις της Οργάνωσής μας για όλα τα ζητήματα που άπτονται είτε της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης είτε της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών μας. Κρίνουμε πως το Υπουργείο σας πρέπει να αλλάξει ρότα στον τρόπο αντιμετώπισης της ΠΟΕΔ και πως πρέπει να αναγνωριστεί στην ΠΟΕΔ ο υπεύθυνος και εποικοδομητικός ρόλος της. Για όλα τα θέματα (παραβατικότητα, υπεύθυνος τμήματος, πολιτική για αναλφάβητους, πολιτική για αλλόγλωσσους, Ωρολόγια Προγράμματα, θέματα προδημοτικής κλπ., κλπ.), το Υπουργείο σας έχει αναλυτικά υπομνήματα της Οργάνωσής μας. Αυτό δείχνει και την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα της ΠΟΕΔ. Δεν μπορεί, ως εκ τούτου, το Υπουργείο να ισχυρίζεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο το αντίθετο.
Αναμένουμε σύντομα και, εν πάση περιπτώσει όχι αργότερα από τις 12 Οκτωβρίου, 2010, τη γραπτή τοποθέτησή σας για τα πιο πάνω ζητήματα, που μπορεί να φαίνονται πολλά, - υπάρχουν κι άλλα βέβαια -, αλλά αυτό οφείλεται ακριβώς στην μέχρι σήμερα αδυναμία του Υπουργείου να δώσει λύσεις με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται όλο και περισσότερα.
Θα θέλαμε, περαιτέρω, να γνωρίζετε ότι πρόθεση της Οργάνωσης είναι να ζητήσει συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον οποίο και να ενημερώσει για την κατάσταση στο χώρο της Δημοτικής Εκπαίδευσης, ενώ να ζητήσει και την παρέμβασή του ώστε οι δυσκολίες που παρουσιάζονται σ’ ό,τι αφορά την επίλυση των εκκρεμούντων σ’ αυτή προβλημάτων να αρθούν.
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος, Ο Γ. Γραμματέας,
Δημήτρης Μικελλίδης Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου
|