04

Λευκωσία, 4 Δεκεμβρίου 2025

 

Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου

Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας

Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας

Λευκωσία

 

 

Θέμα: Προβλήματα που εντοπίζονται στα ΠΟΣ (ΠΟΔ/ΠΟΝ/ΠΟΕΣ) και θέσεις ΠΟΕΔ

 

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα και σε συνέχεια σχετικών μας επιστολών (10 Οκτωβρίου 2023,7 Οκτωβρίου 2024 και 7 Οκτωβρίου 2025), καταθέτουμε εκ νέου τις θέσεις της Οργάνωσης και επισυνάπτουμε στο παράρτημα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μετά από σχετική έρευνα. Στόχος μας είναι όπως έγκαιρα το ΥΠΑΝ λάβει τις σωστές αποφάσεις έτσι ώστε τα ΠΟΣ τη σχολική χρονιά 2026-2027 λειτουργήσουν με τα λιγότερα δυνατόν προβλήματα. Ταυτόχρονα και παρόλες τις εξαγγελίες για αύξηση του αριθμού των ΠΟΣ, επαναφέρουμε την πάγια θέση της ΠΟΕΔ για επέκταση του θεσμού του ΕΟΣ. Ένας θεσμός που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες και οι αξιολογήσεις που έγιναν επιβεβαιώνουν τους λόγους που ως Οργάνωση ζητούμε την επέκτασή του.

 

Παρόλα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο αριθμό ΠΟΣ που λειτουργούν, καταθέτουμε τις πιο κάτω θέσεις/εισηγήσεις:

 

  1. Ανάγκη για έγκαιρη και επαρκή στελέχωση η οποία να μπορεί να πραγματωθεί μέσα από την έγκαιρη λήψη αποφάσεων από πλευράς ΥΠΑΝ

Δυστυχώς και φέτος καταγράφηκε αργοπορημένη στελέχωση, με αποτέλεσμα αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξη των ΠΟΣ να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη η στελέχωση. Το γεγονός αυτό, επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά την ανάγκη σωστού και έγκαιρου προγραμματισμού, αλλά και την ανάγκη όπως ληφθούν έγκαιρα αποφάσεις έτσι ώστε να αποφευχθούν προβλήματα στη στελέχωση.

 

Είναι σημαντική η εξέλιξη των 100 συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε αντίστοιχο αριθμό ΠΟΣ, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ως ΠΟΕΔ επαναφέρουμε την πάγια θέση μας για δημιουργία συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε όλα τα ΠΟΣ (Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία). Θεωρούμε ότι για λόγους λειτουργικούς αλλά και για λόγους διασύνδεσης του πρωινού σχολείου με το απογευματινό, θα πρέπει να υπηρετεί σε κάθε ολοήμερο σχολείο ένας συμβασιούχος πλήρους απασχόλησης. Αυτό θα είναι η αρχή ώστε σταδιακά όλες οι συμβάσεις να μετατραπούν σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Μέχρι να γίνει αυτό εφικτό και κατά τη μεταβατική περίοδο, θέση μας είναι όπως καταργηθούν οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης 15/29 και δίνονται συμβάσεις μερικής απασχόλησης 20/29 συμπληρωματικά με τις συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Υπογραμμίζουμε για ακόμη μια φορά ότι θέση μας είναι όπως σταδιακά μετατραπούν όλες οι συμβάσεις των ΠΟΣ σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.

 

Επιπλέον, θέση της Οργάνωσης είναι όπως δοθεί η δυνατότητα από την επόμενη σχολική χρονιά (2026 – 2027), στο μόνιμο προσωπικό, να εργαστεί στην απογευματινή ζώνη των ΠΟΣ, με τους ίδιους όρους εργασίας που ισχύουν και στην απογευματινή ζώνη των ΕΟΣ. Αυτό πιθανόν να απαιτεί επιπρόσθετες ενέργειες από μέρους σας.

 

2. Σωστή διαχείριση αντικαταστάσεων

Δυστυχώς και ενώ επιβεβαιώνεται καθημερινά η ανάγκη διαχείρισης της έλλειψης ενδιαφέροντος για αντικαταστάσεις, τόσο στο πρωινό όσο και στο απογευματινό σχολείο, εντούτοις μέχρι και σήμερα δεν έχουν δοθεί ουσιαστικές λύσεις, με ορατό τον κίνδυνο διατήρησης και επιδείνωσης της υποστελέχωσής τους.

 

Ως ΠΟΕΔ θεωρούμε ότι η Επίσημη Πλευρά πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε διευθέτηση του πιο πάνω ζητήματος. Συγκεκριμένα, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους συμβασιούχους μερικής απασχόλησης όπως εργαστούν ως αντικαταστάτες στο σχολείο στο οποίο εργάζονται το απόγευμα, σε περίπτωση που η αντικατάσταση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΕΕΥ και δεν έχει βρει κάτοχο. Σε περίπτωση που εισακουστεί η θέση της ΠΟΕΔ για κατάργηση των 15ωρων συμβάσεων και παροχής μόνο 20ωρων συμβάσεων (κατά τη μεταβατική περίοδο και μόνο) και συμβάσεων πλήρους απασχόλησης, εισηγούμαστε όπως τα συμβόλαια των Συμβασιούχων Μερικής Απασχόλησης 20/29 διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε, αν χρειαστεί και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, να μπορούν να συμπληρώσουν ακόμα 9 διδακτικές περιόδους στη σχολική τους μονάδα για αναπληρώσεις σε πρωινό χρόνο ανά εβδομάδα (σε περιπτώσεις που απουσιάζει εκπαιδευτικό προσωπικό και δεν καλύπτεται η ανάγκη από αντικαταστάτες). 

 

Ταυτόχρονα θα πρέπει να δίνεται δικαίωμα στους αντικαταστάτες, να καλύπτουν κενά που προκύπτουν στα ΠΟΣ.

 

  1. Θέματα με Διοίκηση/Ευθύνη Διεύθυνσης

Με τη στελέχωση που έχει γίνει και τον περιορισμό σε πολύ μεγάλο βαθμό της συμμετοχής του μόνιμου προσωπικού, προκύπτει σοβαρό ζήτημα διασύνδεσης του πρωινού σχολείου με το απογευματινό. Σημειώνουμε δε ότι θέση της ΠΟΕΔ είναι όπως την ευθύνη διεύθυνσης σε όλα τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, να την αναλαμβάνει μόνιμο προσωπικό.

 

Είναι ξεκάθαρο πως τα διοικητικά καθήκοντα των ΠΟΣ δεν περιορίζονται απλά σε συμπλήρωση μερικών εντύπων, αλλά περιέχουν μια μεγάλη εμβέλεια από απαιτήσεις. Ως εκ τούτου  θέση μας είναι όπως η διοίκηση των ΠΟΣ να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από προσωπικό πλήρους απασχόλησης (μόνιμους, αορίστου χρόνου, συμβασιούχους πλήρους απασχόλησης).

 

Τέλος, υπάρχει ανάγκη για διοικητική υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων, με αντίστοιχη αύξηση των θέσεων των Β/Δ.

 

  1. Εκπαιδευτικά Θέματα

Υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης ή/και αλλαγής του υφιστάμενου ωρολογίου προγράμματος ενώ θεωρούμε ότι τα ΠΟΣ πρέπει να λειτουργούν ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας του πρωινού σχολείου. Ταυτόχρονα δηλώνουμε ετοιμότητα να συζητήσουμε το ενδεχόμενο αλλαγής του ωραρίου λειτουργίας των ΠΟΣ ενώ σημειώνουμε ότι ακόμη δεν έχουμε ενημερωθεί για τη δημιουργία αναλυτικών προγραμμάτων στα ΠΟΣ.

 

Παράλληλα, θεωρούμε πως η ύπαρξη εγχειριδίων ή επιπρόσθετου υλικού θα είναι ιδιαίτερα βοηθητική στην αναβάθμιση του θεσμού και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

 

Σημαντικό να αναφερθεί ότι θέση μας είναι ότι ο ελάχιστος αριθμός τμημάτων ανά σχολείο πρέπει να είναι τα 2 τμήματα, ώστε να αποφεύγεται η ύπαρξη παιδιών από την Α΄-Στ΄ σε ένα τμήμα. Τέλος, ζητούμε όπως υπάρχει εγρήγορση από πλευράς σας έτσι ώστε να παρέχονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ΠΟΣ ευκαιρίες επιμόρφωσης.

 

  1. Δικαιώματα και Υποχρεώσεις στα ΠΟΣ.
  • -Θέματα που αφορούν στα ΠΟΔ/ΠΟΝ/ΠΟΕΣ θα πρέπει να συμπληρωθούν στους υφιστάμενους κανονισμούς λειτουργίας σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και να υπάρχει σαφής αναφορά στα καθήκοντα, υποχρεώσεις και δικαιώματα εκπαιδευτικών και παιδιών. Καταθέτουμε την ετοιμότητά μας να συζητήσουμε ώστε να συμφωνηθούν τα πιο πάνω.
  • -Σημαντικό όπως καθοριστεί χρηματικό ποσό για τα ΠΟΣ, κατά αντιστοιχία με το ταμείο του Διευθυντή που ισχύει για το πρωινό σχολείο.
  • -Δυστυχώς οι όροι και οι συνθήκες εργασίες των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ΠΟΣ, δεν έχουν βελτιωθεί ούτε και θεσμοθετηθεί.
  • -Αποτελεί βασική αρχή ότι όλα τα δικαιώματα που έχει ένας συμβασιούχος εκπαιδευτικός πρέπει αναλογικά να εφαρμοστούν και για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς των 20 ωρών, μέχρι να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Καταθέτουμε επομένως της δυσφορία μας σχετικά με απάντηση που μας δόθηκε από το ΥΠΑΝ (ημερομηνίας 14 Οκτωβρίου 2025), σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης δεν δικαιούνται άδεια για προσωπικούς λόγους και ζητούμε όπως η απάντηση στο αίτημά μας αναθεωρηθεί. Ξεκαθαρίζουμε ότι για την ΠΟΕΔ δεν είναι αποδεκτή και επιμένουμε ότι το θέμα θα πρέπει να τύχει δικαιότερης διαχείρισης. Ως εκ τούτου σημειώνουμε ότι στους όρους εργασίας που θα προσφερθούν στους/στις  συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, θα πρέπει να περιλαμβάνονται αναλογικά όλες οι άδειες που δικαιούνται (άδειες ασθένειας, άδειες απουσίας με απολαβές, άδεια απουσίας άνευ απολαβών, άδειες μητρότητας, άδειες για προσωπικούς λόγους κλπ.).

 

  1. Καθορισμός ορίου αναπληρώσεων στα ΠΟΣ
  • -Ήδη άρχισε να παρουσιάζεται σοβαρό πρόβλημα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για κάλυψη των αναγκών σε αντικαταστάσεις στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, κάτι που παρατηρήθηκε έντονα κατά την περσινή σχολική χρονιά, με την πλειονότητα των διαθέσιμων αντικαταστάσεων στα ΠΟΣ να παραμένουν αδιάθετες.
  • -Με βάση τις σχετικές οδηγίες που δόθηκαν, όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΠΟΣ, είτε είναι συμβασιούχοι είτε μόνιμοι, καλούνται να αναλάβουν αναπληρώσεις σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, χωρίς μέγιστο αριθμό αναπληρώσεων. Ζητούμε όπως άμεσα καθοριστεί το όριο των αναπληρώσεων που θα κληθούν οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν σε αντιστοιχία των 10 αναπληρώσεων που ισχύει για τον πρωινό χρόνο.

 

  1. Θέματα Μισθοδοσίας
  • -Επαναφέρουμε το αίτημά μας όπως η καταβολή μισθού σε όλους τους εκπαιδευτικούς, καταβάλλεται έγκαιρα. Το δικαίωμα στον μισθό είναι αδιαπραγμάτευτο και παρακαλούμε όπως εντατικοποιήσετε τις προσπάθειές σας έτσι ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να πληρώνονται έγκαιρα.  
  • -Θεωρούμε άδικο το γεγονός πως όλοι οι συμβασιούχοι μερικής απασχόλησης τοποθετούνται μέχρι το πρώτο σκαλί της κλίμακας Α8 και παραμένουν καθηλωμένοι, ανεξαρτήτως επιπρόσθετης υπηρεσίας. Θεωρούμε, πως θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα και σε προσαυξήσεις όπως τους υπόλοιπους συμβασιούχους. Οι συνάδελφοι που διορίζονται στα ΠΟΣ είναι συμβασιούχοι και συνεπώς θα πρέπει να διορίζονται στην κατάλληλη κλίμακα ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους και να λαμβάνουν τις προσαυξήσεις που αντιστοιχούν σε αυτά.
  • -Η δε αντιμισθία για το μόνιμο προσωπικό με υπερωριακή απασχόληση, δεν ανταποκρίνεται στην πολιτική που ακολουθείται στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα και αφορά στην υπερωριακή απασχόληση ενώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη αμοιβή που δίνεται στη Μέση Εκπαίδευση είναι χαμηλότερη.
  • Επιπλέον θα έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί το ύψος της αμοιβής τους με βάση την ωριαία υπερωριακή αμοιβή για το 2025 και επιπλέον να επικαιροποιηθεί με την επικείμενη γενική αύξηση μισθών και την ΑΤΑ. Σημειώνουμε ακόμη ότι στο δημόσιο, η κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης υπολογίζεται 1:1.2

 

  1. Ανάγκη στήριξης και με βοηθητικό προσωπικό

Σημειώνονται ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες και συνοδοί) ενώ παράλληλα καταγράφεται η ανάγκη γραμματειακής στήριξης των ΠΟΣ.

 

Καταληκτικά, τονίζουμε την ανάγκη όπως το ΥΠΑΝ προχωρήσει σε αποφάσεις που θα δώσουν λύσεις στα πιο πάνω ζητήματα, από τη φετινή σχολική χρονιά. Ταυτόχρονα ζητούμε όπως άμεσα ξεκινήσει εντατικός διάλογος μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ, με στόχο να βρεθούν έγκαιρα μόνιμες και ορθολογικές λύσεις που να στηρίζουν ουσιαστικά τον θεσμό των ΠΟΔ/ΠΟΝ/ΠΟΕΣ. Σημαντική παράμετρος το χρονοδιάγραμμα του διαλόγου το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά τις αρχές του επόμενου ημερολογιακού έτους, αν ζητούμενο είναι η επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει με αλλαγές που θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά τον θεσμό.

 

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και διατελούμε,

 

Με τιμή,

Η Πρόεδρος                                                                        Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

Μύρια Βασιλείου                                                                  Χάρης Χαραλάμπους

 

 

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:

Προβλήματα που εντοπίζονται στα ΠΟΣ (ΠΟΔ/ΠΟΝ/ΠΟΕΣ) βάσει της έρευνας της ΠΟΕΔ

  1. Παρατίθενται αυτούσια το προβλήματα όπως έχουν καταγραφεί από τις σχολικές μονάδες ΠΟΣ : Ωράριο – αναλυτικό πρόγραμμα – εκπαιδευτικά θέματα:
  • Έχει παρατηρηθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις, απαίτηση των γονιών για μη εφαρμογή του ωραρίου του ΠΟΣ με αίτημα για πρόωρη αποχώρηση του παιδιού τους. Η απαίτηση ουσιαστικά αφορά στο να σχολνούν τα παιδιά τους όποια ώρα επιθυμούν ή και τους βολεύει.  Αυτό προκαλεί αχρείαστη αντιπαράθεση του προσωπικού με τους γονείς.
  • Σε αρκετές περιπτώσεις γονείς καθυστερούν (πολλές φορές επανειλημμένα) να παραλάβουν τα παιδιά τους (μετά τις 4:00 μ.μ.).
  • Παιδιά με παραβατική ή αποκλίνουσα συμπεριφορά, συμμετέχουν κανονικά στην απογευματινή φοίτηση (κάποια από αυτά το πρωί στηρίζονται με σχολικό συνεργάτη – ΟΑΠ), με αποτέλεσμα να προκύπτουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και υγείας.
  • Υπάρχουν περιπτώσεις που λόγω του ορίου των 20 παιδιών ανά τμήμα ΠΟΣ, δεν επαρκούν οι αίθουσες διδασκαλίας. Για παράδειγμα σε νηπιαγωγεία που 2 τμήματα των 25 παιδιών στεγάζονται στις 2 διαθέσιμες αίθουσες, το απόγευμα χρειάζονται 3 αίθουσες. Δεν υπάρχει καμιά οδηγία για τη διαχείριση που απαιτείται σε τέτοιες περιπτώσεις.
  • Σε αρκετές περιπτώσεις ο χρόνος που δίνεται για ολοκλήρωση της κατ’ οίκον εργασίας δεν είναι επαρκής ή ο αριθμός των παιδιών την ώρα της κατ’ οίκον έπρεπε να είναι μικρότερος.
  • Υπάρχουν περιπτώσεις όπου για να βολέψουν οι αριθμοί των παιδιών ανά ομάδα, γίνεται ομαδοποίηση ηλικιών που έχουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Αυτό δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών και πλήττει την ποιότητα της παρεχόμενης διδασκαλίας. Για παράδειγμα, πώς μπορεί να γίνει διδασκαλία Αγγλικών σε μια ομάδα που περιέχει παιδιά από τη Γ’ μέχρι την Στ’ τάξη;
  • Το κονδύλι για αγορά εξοπλισμού ολοήμερου καθυστερεί να παραχωρηθεί.
  • Χρειάζεται υλικό για τα Αγγλικά αλλά και για το μάθημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
  • Τα παιδιά έχουν περισσότερη ανάγκη από αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια.
  • Σε αρκετές περιπτώσεις δεν επιτρέπεται η χρήση αιθουσών που είναι απαραίτητες για τη διεξαγωγή μαθημάτων π.χ. αίθουσα τέχνης για εικαστικά ή αίθουσα οικιακής για αγωγή.

 

  1. Σίτιση:
  • Δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή (τα παιδιά γευματίζουν πάνω στα θρανία).
  • Δυσκολίες με τη σίτιση, συλλογή χρημάτων, εξεύρεση ψησταριάς, μενού, συνεργασία με σύνδεσμο.
  • Υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο Σύνδεσμος Γονέων αρνείται να αναλάβει τη σίτιση του ΠΟΣ.
  • Υπάρχει πρόβλημα με τους συνδέσμους γονέων ή και μεμονωμένους γονείς, οι οποίοι ζητούν να πηγαίνει το περίσσευμα του φαγητού  στο σπίτι, ενώ οι οδηγίες που δόθηκαν ήταν να μην πηγαίνει το φαγητό στο σπίτι, λόγω πιθανότητας αλλοίωσής του.
  • Διαχείριση αλλεργιών και ειδικής διατροφής που λαμβάνουν κάποια παιδιά. Πρέπει να δοθούν περισσότερες οδηγίες διαχείρισης τέτοιων θεμάτων.
  • Πρόβλημα με την ώρα της σίτισης την ώρα της συνεδρίας προσωπικού, αφού υπάρχει έλλειψη προσωπικού και δεν μπορεί να αναλάβει μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να επιβλέπουν τους μαθητές λιγότεροι από τους προβλεπόμενους εκπαιδευτικοί.

 

  1. Στελέχωση
  • Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί του πρωινού έπρεπε να έχουν ώρες διοίκησης.
  • Κάποια σχολεία είναι στελεχωμένα με πρωτοδιόριστους εκπαιδευτικούς εξ ολοκλήρου. Έχουν ανάγκη από πολλή καθοδήγηση, κυρίως στην οργάνωση και διοίκηση, αλλά και σε θέματα διδασκαλίας.
  • Στη βασική ενημέρωση της Διεύθυνσης Δημοτικής για την ομαλή λειτουργία του ΠΟΣ πρέπει να συμμετέχουν και οι 15ωροι και οι 20ωροι ώστε να ενημερωθούν για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.
  • Η στελέχωση των Δημοτικών από Νηπιαγωγούς πρέπει να αποφεύγεται.
  • Υποστελέχωση από την αρχή λειτουργίας του ολοήμερου και για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Παρατηρήθηκε καθυστέρηση στη λήψη των μερίδων των σχολείων.
  • Υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος αντικατάστασης των συμβασιούχων μερικής απασχόλησης (ΣΠΑ) που εργάζονται για 15 ή 20 περιόδους, για μεγάλες περιόδους. Αυτό δυσχεραίνει τη λειτουργία του ΠΟΣ και επιβαρύνει σημαντικά τους άλλους εκπαιδευτικούς.
  • Ελλιπής ή καθυστερημένη ενημέρωση του μόνιμου προσωπικού που δήλωσε ενδιαφέρον για εργασία στο ΠΟΣ ή ακόμη και του βοηθητικού προσωπικού, αν και πόσο θα εργαστούν στο ΠΟΣ.
  • Πρέπει να δοθούν γραπτώς οδηγίες για την εργοδότηση σχολικών βοηθών στο ΠΟΣ (ωράριο, καθήκοντα κ.ά.). Δυσκολία στην εξεύρεση σχολικών βοηθών για το ΠΟΣ.
  • Η τηλεφωνική επικοινωνία με το Γραφείο Προαιρετικών Ολοήμερων ήταν σχεδόν ανέφικτη, κυρίως τις πρώτες μέρες.
  • Η ενημέρωση των μόνιμων  εκπαιδευτικών για εργασία στο ΠΟΣ έγινε την τελευταία στιγμή ενώ αρκετοί βοήθησαν στο στήσιμο του ΠΟΣ και στη συνέχεια δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να εργαστούν σε αυτό.

 

  1. Διεύθυνση - Διοίκηση
  • Τα καθήκοντα Διοίκησης είναι πολυάριθμα και δεν περιορίζονται απλά στη συμπλήρωση κάποιων εντύπων.
  • Δεν δόθηκαν οι ώρες διοίκησης (4) σε όλα τα σχολεία.
  • Ένα σημαντικό ζήτημα είναι οι ώρες διοίκησης να δίνονται υπεράριθμες και όποιος τις αναλαμβάνει να εκτελεί μόνο καθήκοντα διοίκησης και όχι συγχρόνως να εκτελεί και καθήκοντα διεύθυνσης.
  • Ο χρόνος διοίκησης που αφορά τον διευθύνοντα είναι πολύ περιορισμένος. Επίσης ο χρόνος μιας περιόδου για  διεύθυνση για τους ΣΠΑ είναι πολύ λίγος.
  • Ζήτημα με τη συνεδρία προσωπικού σε κάποια σχολεία, αφού εκείνη την ώρα δεν υπάρχει διεύθυνση.
  • Κάποια ΠΟΝ λειτουργούν χωρίς ευθύνη διεύθυνσης, μόνο με μια εκπαιδευτικό ΣΜΑ 20 ωρών.
  • Υπάρχει έλλειψη ωρών ευθύνης διεύθυνσης σε κάποια σχολεία.
  • Δεν υπάρχει χρόνος συντονισμού των εκπαιδευτικών του ΠΟΣ.
  • Ο διευθυντής δεν έχει πλήρη εικόνα για την λειτουργία του απογευματινού αφού δεν είναι παρών.
  • Είναι απαράδεκτο η ευθύνη διεύθυνσης σχολικής μονάδας να ανατίθεται σε άπειρους συναδέλφους, τη στιγμή που υπάρχουν έμπειροι δάσκαλοι, βοηθοί διευθυντές ή διευθυντές με πολυετή υπηρεσία οι οποίοι επιτηρούν τη σίτιση, κάνουν την κάτοικόν εργασία ή διδάσκουν μαθήματα. Η θέση του διευθύνοντος πρέπει να καλύπτεται από τον αρχαιότερο και πιο έμπειρο εκπαιδευτικό, όπως υπαγορεύει η λογική και η ευθύνη της διοίκησης.
  • Όταν απουσιάζει ένας συνάδελφος, πρέπει να γίνεται επίσημη αντικατάσταση. Είναι επικίνδυνο να καλύπτονται κενά με τον διευθύνοντα ή με άλλους συναδέλφους που αφήνουν την τάξη τους, ειδικά στα ολοήμερα σχολεία όπου λειτουργούν πολλά τμήματα. Η πρακτική αυτή εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών και δεν πρέπει να συνεχιστεί.
  • Δεν θεωρείται ορθό, όταν απουσιάζει συνάδελφος του Ολοήμερου, να τον αντικαθιστά ο έχων διεύθυνση. Μένει ακέφαλο το Ολοήμερο.
  • Ανεπαρκής στήριξη σε βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες και συνοδοί) και απουσία γραμματειακής στήριξης.

 

  1. Εργασιακά θέματα
  • Οι ΣΜΑ (15 δ.π. και 20 δ.π.) δεν δικαιούνται άδεια απουσίας
  • Δεν υπάρχει όριο αναπληρώσεων για τους ΣΜΑ.
  • Η εργασία με 15ωρη σύμβαση δεν είναι καθόλου ελκυστική (μειωμένο εισόδημα, μερική αναγνώριση υπηρεσίας κ.ά.) με αποτέλεσμα να μένουν αστελέχωτα τα ΠΟΣ για μεγάλο χρονικό διάστημα (λόγω μη επιλογής των συγκεκριμένων συμβάσεων, λόγω μη επιλογής των αντικαταστάσεων όταν απουσιάζουν οι 15ωροι ή λόγω τερματισμού της σύμβασης εκ μέρους των 15ωρων με ευκολία).
  • Υπάρχει ανάγκη να ξεκαθαρίσει το θέμα της συνδιδασκαλίας και κατά πόσο είναι υποχρεωτικό να γίνεται.
  • Οι συμβασιούχοι μερικής απασχόλησης πρέπει να δικαιούνται προσαυξήσεις, όπως και οι συμβασιούχοι πλήρους απασχόλησης. Με την πρακτική που ακολουθείται, στους 24 μήνες υπηρεσίας τοποθετούνται από τη μειωμένη κλίμακα στην κλίμακα Α8 και παραμένουν καθηλωμένοι σε αυτή.
  • Οι ΣΜΑ πρέπει να δικαιούνται να εργάζονται και το πρωί σε αντικαταστάσεις, αν υπάρχει ανάγκη.
  • Οι αντικαταστάτες της πρωινής ζώνης πρέπει να δικαιούνται να εργάζονται και σε αντικαταστάσεις της απογευματινής ζώνης, αν υπάρχει ανάγκη.

 

 

Actions: E-mail | Permalink |