15

Συμμετοχή της ΠΟΕΔ στο πρώτο εκπαιδευτικό εργαστήριο του έργου «Teaching Around the Clock: Unveiling the Reality of Working Time and Compensation for Teachers in Europe» στη Ρώμη

 

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι εκπαιδευτικοί εργάζονται πολύ πέραν των συμβατικών ωρών τους. Η προετοιμασία μαθημάτων, οι διοικητικές υποχρεώσεις, τα ψηφιακά καθήκοντα και οι αυξανόμενες ευθύνες συχνά εκτείνονται σε βράδια και Σαββατοκύριακα. Αυτός ο κρυφός φόρτος εργασίας τροφοδοτεί το άγχος, την επαγγελματική εξουθένωση (burnout) και την έλλειψη εκπαιδευτικών — απειλώντας την ποιότητα της εκπαίδευσης και τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος.

 

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η επείγουσα πρόκληση, η ETUCE συγκέντρωσε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ερευνητές και εμπειρογνώμονες στη Ρώμη για την πρώτη διάσκεψη του ευρωπαϊκού έργου «Teaching Around the Clock: Unveiling the Reality of Working Time and Compensation for Teachers in Europe». Στόχος ήταν να καταστεί ο χρόνος εργασίας των εκπαιδευτικών ορατός, κατανοητός και πολιτικά αναγνωρισμένος. Η ΠΟΕΔ, εκπροσωπήθηκε από το μέλος του Εκτελεστικού Διοικητικού Συμβουλίου, Λεωνίδα Χατζηλοΐζου.

Η εκδήλωση άρχισε με την παρουσίαση έρευνας που χαρτογράφησε τα μοντέλα χρόνου εργασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη και ανέδειξε τα διδακτικά και μη διδακτικά καθήκοντα. Οι συμμετέχοντες στη συνέχεια συμμετείχαν σε εργαστήρια για να μοιραστούν εμπειρίες, να εντοπίσουν τους ψυχοκοινωνικούς κινδύνους που συνδέονται με τις υπερβολικές ώρες — όπως το άγχος και η ανισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής — και να συζητήσουν πώς ανταποκρίνονται οι εκπαιδευτικές οργανώσεις.

 

Οι ειδικοί παρουσίασαν στοιχεία για το πώς η παρατεταμένη εργασία επηρεάζει την ευεξία και την επαγγελματική αυτονομία, ενώ οι συνεδρίες ολομέλειας ανέδειξαν καλές πρακτικές από εκπαιδευτικές οργανώσεις — από συλλογικές διαπραγματεύσεις για τα ωράρια μέχρι νομικά πλαίσια που διασφαλίζουν τον χρόνο προετοιμασίας. Αυτά τα παραδείγματα έδειξαν ότι υπάρχουν λύσεις, αλλά απαιτούν ισχυρό κοινωνικό διάλογο και συντονισμένη δράση.

 

Η συγκεκριμένη διάσκεψη αποτέλεσε ένα σημείο εκκίνησης για μια κοινή φιλοδοξία: να διασφαλιστεί ότι ο χρόνος των εκπαιδευτικών θα είναι σεβαστός και ρυθμισμένος, και ότι οι συνθήκες εργασίας θα επιτρέπουν ποιοτική εκπαίδευση για όλους. Η ETUCE θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις οργανώσεις-μέλη της ώστε να προωθήσει αυτήν την ατζέντα και να διατηρεί τις φωνές των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής.

Actions: E-mail | Permalink |