Απ΄ ον αντρέπεται ο κόσμος εν δικός του… Πάμπος Παπαδόπουλος (Γ. Οργανωτικός ΠΟΕΔ)
Ο κ. Πήλικος, εργολαβικά, το τελευταίο διάστημα διαστρεβλώνει την πραγματικότητα εναντίον των δημοσιών υπαλλήλων και δη των εκπαιδευτικών. Ως εκπρόσωπος των βιομηχάνων, το ελάχιστο που θα έπρεπε να πει, ήταν ένα συγγνώμη στις χιλιάδες των εργαζομένων που έχασαν την δουλειά τους. Η αύξηση της ανεργίας δεν οφείλεται στους εκπαιδευτικούς. Και είναι καλό να γνωρίζουν όλοι πως σε αυτές τις χιλιάδες των ανέργων ένα μεγάλο ποσοστό ανήκει στις τάξεις των εκπαιδευτικών του καταλόγου διοριστέων.
Γιατί τον ενοχλεί το ωράριο των εκπαιδευτικών. Μήπως τώρα θα μας πει ότι ανακάλυψε την ταχινόπιτα; Σε όλο τον κόσμο οι εκπαιδευτικοί αυτό το ωράριο έχουν… Γιατί στην Κύπρο θα έπρεπε να διαφοροποιηθούν;
Και για να ακριβολογούμε ο εκπαιδευτικός της Κύπρου έχει τέτοιο διδακτικό χρόνο που είναι λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο του διδακτικού χρόνου των ευρωπαίων εκπαιδευτικών, αλλά στην ουσία εργάζεται περισσότερο από αυτούς. Αυτό συμβαίνει μια και είναι υποχρεωμένος να προσέρχεται στο χώρο εργασίας του ή ώρα 7:30 ώρα έναρξης των μαθημάτων και να αποχωρεί με τη λήξη τους. Δεν παραμένει μόνο στα διδακτικά του καθήκοντα…
Ένας εκπαιδευτικός στην Κύπρο ουσιαστικά είναι υποχρεωμένος να εργάζεται 38 ώρες. Όπως και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι σε όλα τα επαγγέλματα. Σε αυτό το χρόνο ο εκπαιδευτικός είναι επιφορτισμένος με διδακτικά καθήκοντα, γραφειακή δουλειά όπως προγραμματισμό, καταγραφή περιουσίας, διόρθωμα εργασιών, αξιολόγηση μαθητών κ.ά. Ταυτόχρονα, αρκετός χρόνος διατίθεται για συντονιστικές δραστηριότητες και για προετοιμασία ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Σε αυτό το χρόνο περιλαμβάνεται η ώρα που διατίθεται για ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς, αλλά και με άλλους φορείς. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν χρόνο για επίβλεψη των παιδιών, συναναστροφή με αυτά έξω από την τάξη, ώστε να γνωρίσουν τη προσωπικότητα και τον χαρακτήρα κάθε παιδιού, επιλαμβάνονται προβλημάτων πειθαρχίας κ.ά..
Ο χρόνος εργασίας κάποιου εξαρτάται από τη φύση της δουλειάς του. Ο αρχιτέκτονας στο ωράριο εργασίας του, έχει συναντήσεις, συνομιλεί με πελάτες, επισκέπτεται εργοτάξια κ.ά. Το ίδιο και ο κάθε εργαζόμενος. Γιατί ο κύριος Πηλικος αμφισβητεί αυτό το δικαίωμα των εκπαιδευτικών; Μήπως έχει αλλότρια συμφέροντα;
Ο κύριος Πήλικος επανειλημμένα αναφέρεται στην προνομιούχα τάξη. Όποιος βρίσκεται σε γυάλινο σπίτι, καλό θα είναι να αποφεύγει να ρίχνει πέτρες. Ένας εκπαιδευτικός από τη στιγμή που εκλέγεται σε δημόσια θέση είναι υποχρεωμένος να υποβάλει παραίτηση και να εγκαταλείψει το δημόσιο. Ο ίδιος εδώ και χρόνια εκλέγεται δήμαρχος Λευκονοίκου. Όμως δεν είναι υποχρεωμένος να εγκαταλείψει τις υπόλοιπες θέσεις εργασίας που κατέχει. Ποιος είναι τελικά ο προνομιούχος; Η κρίση δική σας… Απ΄ ον αντρέπεται, ο κόσμος εν δικός του… Αυτή η φράση ταιριάζει γάντι στην περίπτωση μας…