11

ΠΟΕΔ: ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ;

Επιστολή σε pdf

Συναδέλφισσες,

Συνάδελφοι,

Οι Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, που κατήλθαμε σήμερα, 12 Νοεμβρίου, 2014, σε δίωρη στάση εργασίας για να διεκδικήσουμε τη διασφάλιση βασικών όρων και συνθηκών εργασίας μας, από τη μια, και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, για το συμφέρον των μαθητών μας, από την άλλη :

1.      Εκφράζουμε σφοδρή αντίδραση και τη διαμαρτυρία μας για τη συνεχιζόμενη αρνητική στάση της Επίσημης Πλευράς να επιλύσει το πρόβλημα που η ίδια, με μονομερείς της αποφάσεις και ενέργειες, έχει δημιουργήσει σ’ ό,τι αφορά το χρόνο απασχόλησης των Αντικαταστατών Εκπαιδευτικών.

2.      Θεωρούμε ότι ο τρόπος που η Αρμόδια Αρχή του ΥΠΠ διαχειρίζεται, γενικά, την πλήρωση των κενών, που παρουσιάζονται λόγω αδειών εκπαιδευτικών, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη στελέχωση και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Ολιγοήμερες απουσίες δασκάλων τάξης, απουσίες διευθυντών, μικρότερης διάρκειας των δύο εβδομάδων, απουσίες μερικώς αποσπασμένων συναδέλφων δεν αναπληρώνονται, στο σύνολό τους, από διορισμούς αντικαταστατών. Επιπλέον, οι διορισμοί αντικαταστατών για κάλυψη απουσιών διευθυντών, μεγαλύτερης διάρκειας των δύο εβδομάδων, δεν γίνονται με τρόπο που να καλύπτονται οι διοικητικές ανάγκες. Σοβαρό έλλειμμα αποτελεί και η απόφαση της Επίσημης Πλευράς για μη διορισμό αντικαταστατών κατά την πρώτη εβδομάδα του σχολικού έτους καθώς και για τις τελευταίες μέρες, που μπορεί να ανέρχονται και πέραν των 10 εργάσιμων πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, του Πάσχα και κυρίως του Καλοκαιριού.

3.      Επισημαίνουμε, περαιτέρω, ότι, με την πρακτική που υιοθετήθηκε από το ΥΠΠ να παραχωρούνται αντικαταστάτες στα σχολεία μόνο για τις ώρες που ο εκπαιδευτικός που αντικαθιστούν είχε διδακτικό χρόνο, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας στα σχολεία, στην επαρκή κάλυψη τόσο των διδακτικών αναγκών και της υλοποίησης των λοιπών εκπαιδευτικών δράσεων όσο και, ιδιαίτερα, της μέριμνας για την ασφάλεια των μαθητών. Το πρόβλημα εντείνεται περισσότερο στις μικρές σχολικές μονάδες και σε όλα τα νηπιαγωγεία. Συνεπώς, το όλο ζήτημα επιβαρύνει τις σχολικές μονάδες στο σύνολό τους. Η οικονομίστικη αντίκριση του, με πρώτο θύμα τον αδιόριστο εκπαιδευτικό, αντανακλά αρνητικά, τόσο στις συνθήκες και όρους εργασίας του υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού, όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

4.      Απαιτούμε την άμεση επίλυση του προβλήματος, επικαλούμενοι τόσο τη σχετική Έκθεση της Επιτρόπου Διοίκησης που συνηγορεί υπέρ των απόψεών μας, όσο και τις ίδιες τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας όπως αυτές διατυπώθηκαν μέσα από έγγραφά του τόσο προς την Επίτροπο Διοίκησης όσο και προς το Γενικό Ελεγκτή του Κράτους, οι οποίες, επίσης, συντάσσονται με τις δικές μας.

5.      Θέτουμε ως μοναδική προϋπόθεση, για την επίλυση της εργασιακής διαφοράς, την επαναφορά από το Υπουργείο Παιδείας της πάγιας τακτικής που επικρατούσε μέχρι σήμερα, έτσι ώστε φέτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια, οι Αντικαταστάτες να απασχολούνται για πλήρες ωράριο, όπως πλήρες ωράριο είναι και εκείνο του εκπαιδευτικού τον οποίο αυτοί αντικαθιστούν.

6.      Καλούμε την Επίσημη Πλευρά να αναλογιστεί τη ζημιά που η επιχειρούμενη από αυτήν αλλαγή στον τρόπο και το χρόνο απασχόλησης των Αντικαταστατών Εκπαιδευτικών επιφέρει στα παιδιά και να επαναφέρει σε ισχύ την προηγούμενη ρύθμιση η οποία, εφαρμοζόμενη για σειρά χρόνων και με συναίσθηση δικαίου, κατέληξε ν’ αποτελεί θεσμοθετημένη διευθέτηση ίσης τυπικής αξίας με εκείνες που εφαρμόζονται για την απασχόληση και όλων των άλλων στελεχών της Εκπαίδευσης.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η πιο πάνω θέση αποτελεί σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο αρχών τόσο για το θεσμό των αντικαταστάσεων όσο και για το εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων Αντικαταστατών.

Αυτή θα επιδοθεί προσωπικά στον Υπουργό Παιδείας στην επικείμενη συνάντηση.

Actions: E-mail | Permalink |