posted on Μαρτίου 10, 2015 14:51
Ανακοίνωση ΠΟΕΔ σχετικά με δηλώσεις Υπουργού Παιδείας
Αναφερόμενη στις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, που είδαν το φως της δημοσιότητας από τα ΜΜΕ την Κυριακή, 8/3/2015, η ΠΟΕΔ επιθυμεί να παρατηρήσει τα ακόλουθα :
Η συγκεκριμένη αντίδραση του Υπουργού Παιδείας δείχνει ότι αυτός δεν έχει ξεκάθαρη αντίληψη των αντιδράσεων της ΠΟΕΔ και των λόγων για τους οποίους αυτή έχει προχωρήσει στην εξαγγελία του μέτρου της διακοπής μαθημάτων, την Τετάρτη, 11/3/2015. Με τη δήλωσή του πως θεωρεί «περίεργη την εξαγγελθείσα από την ΠΟΕΔ διακοπή μαθημάτων με αφορμή την αποζημίωση των αντικαταστατών», ο Υπουργός παρουσιάζεται να αγνοεί ή προσποιείται ότι δεν αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους η Οργάνωση προχώρησε στη συγκεκριμένη αντίδραση της διακοπής των μαθημάτων, και όχι της στάσης εργασίας στην οποία αυτός αναφέρεται. Γιατί, το μέτρο δεν εφαρμόζεται με αφορμή την αποζημίωση των αντικαταστατών, όπως αυτός είπε, αλλά και, κυρίως, για τα σοβαρά προβλήματα που η συγκεκριμένη ρύθμιση συνεπάγεται για τα σχολεία και τους μαθητές, καθώς και για το γεγονός ότι αυτή έπρεπε να είχε αξιολογηθεί και επανεξεταστεί, ανάλογα, πριν από το τέλος του προηγούμενου μήνα, όπως αποτελούσε δέσμευσή του, αλλά και με αφορμή άλλα συναφή ζητήματα της καθημερινότητας των σχολείων (παραβατικότητα, πλήρωση κενών οργανικών θέσεων, ζητήματα στελέχωσης κλπ.) τα οποία και συνυπολογίστηκαν για τη λήψη της σχετικής απόφασης της Οργάνωσης.
Η προσφυγή του Υπουργού στις συστάσεις του Γενικού Ελεγκτή και της Επιτρόπου Διοίκησης, σ’ ό,τι αφορά τον χρόνο απασχόλησης των Αντικαταστατών και το αντίστοιχο σχέδιο αποζημίωσής τους, για να δικαιολογήσει το χειρισμό του θέματος, αναμφίβολα δεν αποτελεί επαρκή αιτιολογία για το γεγονός ότι τα σχολεία στη Δημοτική Εκπαίδευση δυσλειτουργούν, οι δάσκαλοι ταλαιπωρούνται και τα παιδιά δέχονται τις δυσμενείς επιδράσεις της τέτοιας ρύθμισης που επιλέγηκε για την εξοικονόμηση των ασήμαντων, στην πραγματικότητα, κονδυλίων.
Ας μη καταφεύγει, λοιπόν, ο Υπουργός Παιδείας σε επικοινωνιακά παιγνίδια για να δείχνει ότι το Υπουργείο του βρίσκεται εν δικαίω. Μεταξύ συνεργατών για την εξυπηρέτηση κοινών σκοπών και στόχων, η άσκηση επικοινωνιακής πολιτικής που στοχεύει στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, κάθε άλλο παρά συμβάλλει στην εξεύρεση των συναινετικών εκείνων λύσεων, που θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, προς όφελος των μαθητών τους.
Η ΠΟΕΔ επέλεξε τον συγκεκριμένο τρόπο για να εκδηλώσει τις αντιδράσεις της, εν γνώσει της ότι αυτό δεν αποτελεί απεργιακό μέτρο, αφού τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται μέσα στο σχολείο, με τους εκπαιδευτικούς να διατηρούν πλήρη ευθύνη για την απασχόληση και την επίβλεψη των παιδιών, με τρόπο που καμιά ουσιαστική ζημιά να μην επιφέρεται στο εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται και να μην επηρεάζεται η ασφάλεια των μαθητών. Το επέλεξε για να δώσει μηνύματα προς διάφορες κατευθύνσεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται, πρώτα, το Υπουργείο Παιδείας κι ύστερα οι Οργανωμένοι Γονείς και η Κοινωνία, γενικότερα. Αν, τελικά, αποδεικνύεται πως ούτε ο Υπουργός της Παιδείας αντιλαμβάνεται τα μηνύματα αυτά, αλλ’ ούτε και οι άλλοι Φορείς που σχετίζονται με την Εκπαίδευση είναι πρόθυμοι να εστιάσουν την προσοχή τους στις αντιδράσεις της ΠΟΕΔ και να συμβάλουν στην επίλυση των προβλημάτων που τις προκαλούν, είναι φανερό πως δεν απομένει στην Οργάνωση άλλη διέξοδος από το να προσφεύγει σε ενέργειες αντίδρασης για να εντείνει την απαίτησή της να εγκύψουν όλοι με την επιβαλλόμενη προσοχή στα προβλήματα της Δημοτικής Εκπαίδευσης.