22

Προς όλα τα μέλη,

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ, που συνήλθε χτες Πέμπτη, 21 Μαΐου, 2009, ενημερώθηκε, ανάμεσα σ’ άλλα, για τη στασιμότητα που παρουσιάζουν τα εκκρεμούντα εκπαιδευτικά και διδασκαλικά ζητήματα και θέματα, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονται με την έγκαιρη στελέχωση και την ομαλή λειτουργία των σχολείων από τη νέα σχολική χρονιά, και έλαβε γνώση των διαμειφθέντων κατά την άκαρπη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, σχετικά, με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού.
Ανάμεσα στα θέματα αυτά περιλαμβάνονται:

1. Ωράριο για υπεύθυνο τμήματος. Το θέμα συνδέεται και με τα μέτρα για την παραβατικότητα. Εντούτοις, το Υπουργείο αδυνατεί να κατανοήσει την αναγκαιότητα της εφαρμογής του.

2. Χρόνος για συντονιστές Η.Υ. Επισημαίνουμε ότι η Οργάνωσή μας έχει σχετικές συνεδριακές αποφάσεις και ότι, παρ’ όλο που η Οργάνωση είχε, πρόσφατα, εξαγγείλει, σχετικά, διάφορα μέτρα αντίδρασης, η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας ήταν, τελικά, αρνητική.

3. Ολοήμερο Σχολείο: Η δυστοκία και η καθυστέρηση από πλευράς Υπουργείου είναι παροιμιώδης. Διερωτόμαστε πώς είναι δυνατό να βγαίνει ο Μάης και να μην έχει ξεκαθαρίσει ένα τόσο σοβαρό ζήτημα.

4. Μείωση μαθητών και στην ΣΤ΄ τάξη από φέτος. Μέσα στα 18 σημεία για αντιμετώπιση της παραβατικότητας υπήρχε και πρόταση της ΠΟΕΔ για μείωση των μαθητών στους 25 και στην ΣΤ΄ τάξη από φέτος αντί από το 2010. Και εδώ η απάντηση είναι αρνητική.

5. Παιδονομία για νηπιαγωγούς. Ένα απλό ζήτημα εκκρεμεί για 2 χρόνια και, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργείου για ευνοϊκή εξέλιξη, πήραμε, και πάλι, αρνητική απάντηση.

6. Ωράριο διακινούμενων εκπαιδευτικών. Ισχύει επίσης ό,τι και πιο πάνω. Πρόκειται για θέματα που συζητήθηκαν επανειλημμένα και διεξοδικά με το Υπουργείο.

7. Εξάσκηση φοιτητών πανεπιστημίων στα σχολεία μας. Η ΠΟΕΔ οφείλει να είναι ξεκάθαρη. Δεν πρόκειται να αποδεχτεί την εξάσκηση των φοιτητών αν δεν παραχωρηθεί τουλάχιστο μία περίοδος για τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της εξάσκησης σε κάθε σχολείο. Τον άνθρωπο δηλαδή που θα έχει την ευθύνη στο σχολείο για το ζήτημα της εξάσκησης, το πρόγραμμα των φοιτητών, τα προβλήματά τους, την επικοινωνία με το Πανεπιστήμιο κλπ. Το Υπουργείο αρνείται να συμφωνήσει.

8. Στο θέμα της μεντορικής στήριξης των νεοεισερχόμενων, οι θέσεις της Οργάνωσης είναι γνωστές από πέρυσι. Ο θεσμός, σύμφωνα και με τις υποσχέσεις του Τμήματος, πρέπει να επανειδωθεί μέσα στα πλαίσια των φετινών εμπειριών και στη βάση των αρχικών δίκαιων απαιτήσεων της ΠΟΕΔ προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά. Αρνητική η τοποθέτηση του Υπουργείου.

9. Έγκαιρες αποφάσεις για τις αποσπάσεις. Με λύπη μας παρατηρούμε κάθε χρόνο το ζήτημα αυτό να προκαλεί αλυσιδωτά προβλήματα στα σχολεία, αφού οι αποσπάσεις δεν εξαγγέλλονται έγκαιρα. Καμιά αντίδραση από την Επίσημη Πλευρά.

10. Πληθώρα άλλων προβλημάτων, που σχετίζονται με την Ειδική Εκπαίδευση (Σχέδια Υπηρεσίας, μονιμοποιήσεις, αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με το πρόγραμμα επιμόρφωσης), την Προδημοτική Εκπαίδευση (κτίρια, συνθήκες εργασίας κ.ά.), τους Μουσικούς (μισθολογική αναβάθμιση και ανέλιξη, συνθήκες εργασίας κλπ.) και άλλα, παραμένουν, αδικαιολόγητα, σε εκκρεμότητα, ενώ όπου υπάρχει η παραμικρή οικονομική συνέπεια, προβάλλεται πάντοτε το επιχείρημα ότι «διαφωνεί το Υπουργείο Οικονομικών».
Το Συμβούλιο εξέφρασε έντονη απογοήτευση για την αρνητική στάση και την κωλυσιεργό τακτική που ακολουθείται, γενικά στα θέματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση, από την Επίσημη Πλευρά και τόνισε την αποφασιστικότητά του να ενεργήσει, με κάθε νόμιμο μέσο που έχει στη διάθεσή του, για να διασφαλίσει καλύτερες συνθήκες μάθησης για τα παιδιά, καλύτερους όρους και συνθήκες εργασίας για τους δασκάλους, ποιοτικά αναβαθμισμένη Εκπαίδευση, για μια καλύτερη κυπριακή κοινωνία.
Για το σκοπό αυτό, το Συμβούλιο της Οργάνωσης αποφάσισε:

1. Να ενημερώσει κατάλληλα τη βάση των μελών και να θέσει υπόψη τους τις αρνητικές αυτές εξελίξεις στην πορεία για διεκδίκηση των δίκαιων και αιτιολογημένων αιτημάτων τους

2. Να εκφράσει την έντονη απογοήτευση και δυσφορία του για την προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τα προβλήματα που τίθενται ενώπιόν του, καθώς και τη διαπίστωση ότι απουσιάζει ο προγραμματισμός και ο συντονισμός ανάμεσα σε λειτουργούς του ίδιου του Υπουργείου με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται, αντί να λύνονται, τα προβλήματα. Οι κακοί χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας, σε συνάρτηση με τον ελλιπή προγραμματισμό που το χαρακτηρίζει, είναι που οδήγησαν τα πράγματα στη σημερινή τους κατάσταση, με ορατό, πια, τον κίνδυνο για διασάλευση των ομαλών εργατικών σχέσεων στον ευαίσθητο χώρο της Εκπαίδευσης.

3. Να ενημερώσει, περαιτέρω, μέσα από Διάσκεψη Τύπου, την κοινή γνώμη και να θέσει υπόψη τους τις δυσκολίες που αναμένεται ν’ αντιμετωπιστούν στα σχολεία μας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

4. Να ζητήσει, παράλληλα, συναντήσεις και να ενημερώσει τους διάφορους φορείς που σχετίζονται με την Εκπαίδευση (Κόμματα, Συνομοσπονδίες Γονέων κ.ά,), των οποίων και να ζητήσει τη συμπαράσταση και βοήθεια ώστε η προσπάθειά του να στεφθεί με επιτυχία.

5. Ταυτόχρονα, να ζητήσει επείγουσα συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ενώπιόν του οποίου και να θέσει το σοβαρό ζήτημα της καθημερινότητας των σχολείων σε συνάρτηση με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της πολυδιαφημιζόμενης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και να ζητήσει την παρέμβασή του για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζονται, σχετικά.

6. Ενόψει και της πραγματοποίησης στις 26  Μαΐου, 2009, της Τακτικής Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσης, να εφαρμόσει, την ίδια ημερομηνία, στις 12.30 μετά το μεσημέρι, τη διενέργεια πικετοφορίας από  τους εκλελεγμένους Γενικούς Αντιπροσώπους της προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και την επίδοση σχετικού εγγράφου προς τον αρμόδιο Υπουργό.

7. Να κλιμακώσει τα μέτρα αγώνα, σε περίπτωση που δεν προκύψει θετική ανταπόκριση της Επίσημης Πλευράς στα δίκαια αιτήματά του Κλάδου, από τον προσεχή Σεπτέμβρη, με :
• Το πλήρες κλείσιμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία, τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για διοικητικούς σκοπούς
• Τη διακοπή της ηλεκτρονικής και / ή της συνολικής επικοινωνίας των σχολείων με το Υπουργείο, στη βάση συγκεκριμένων οδηγιών που θα δοθούν εν καιρώ προς τα μέλη
• Την άρνηση των μελών της να λαμβάνουν μέρος σε οποιαδήποτε συνέδρια πραγματοποιούνται από το Υπουργείο
• Τον περιορισμό των μελών της σε καθαρά ενδοσχολικά καθήκοντα χωρίς την ανάληψη οποιωνδήποτε εξωσχολικών δραστηριοτήτων
• Ενδεχόμενες νέες κινητοποιήσεις και/ή άλλα μέτρα, χωρίς να αποκλείονται και τα απεργιακά.
Το Συμβούλιο έκαμε, περαιτέρω, σαφές ότι εντοπίζει σοβαρά ελλείμματα στη διεξαγωγή του διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, καθώς και δυσλειτουργία του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Ζητά, για το λόγο αυτό, την άμεση σύγκληση του Σώματος, για εξέταση του τρόπου λειτουργίας του. Από το αποτέλεσμα των όσων θα διαμειφθούν κατά τη συζήτηση του θέματος, η Οργάνωση θα αξιολογήσει την παρουσία της στο διάλογο για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση.
Σας καλούμε να βρίσκεστε σε εγρήγορση. Η κατάσταση αυτή δεν είναι νοητό να συνεχίζεται επ’ άπειρο. Ο Κλάδος δεν έθεσε άμεσα οικονομικά αιτήματα, ούτε άλλα τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αυστηρά συνδικαλιστικά. Αντίθετα, προσπαθεί, πρώτα, να βελτιώσει τα επίπεδα της Εκπαίδευσης, αναμένοντας ότι, μέσα από μια τέτοια εξέλιξη, θα βελτιωθούν και τα επίπεδα της δουλειάς του και ότι, επιτέλους, ύστερα από τον ολοένα και αυξανόμενο φόρτο εργασίας, θα φτάσει η ώρα για να εξεταστεί και το πάγιο αίτημά του για αναδιάρθρωση του διδακτικού χρόνου των συναδέλφων. Μέσα στα ίδια πλαίσια είδε και τη συμμετοχή του στην προσπάθεια για Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, στο διάλογο για την οποία η Οργάνωση και προσήλθε με κάθε καλή διάθεση, προσβλέποντας ότι αυτή θα αναβαθμίσει την Κυπριακή Εκπαίδευση, θα προσφέρει καλύτερη παιδεία στους μαθητές μας και θα αποφορτώσει το δάσκαλο και τη νηπιαγωγό από αχρείαστες ευθύνες και άγχος. Η προσπάθεια, όμως, αυτή αποδείχθηκε ατέρμονη, ίσως γιατί αυτό επιδιώκεται από την Επίσημη Πλευρά, ενώ, εξ αφορμής της, τα θέματα της καθημερινότητας των δασκάλων και των σχολείων δεν εξετάζονται και δεν επιλύονται.
Δε θα πάψουμε να προσπαθούμε για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και την αναβάθμιση, μέσα από τις υφιστάμενες διαδικασίες, της Εκπαίδευσής μας, καθιστούμε, όμως, σαφές, ότι αυτό δε θα μας εμποδίζει να διεκδικούμε δυναμικά την επίλυση των προβλημάτων που θα αντιμετωπίζονται, ως τότε, από τους δασκάλους και τα σχολεία μας. Στην προσπάθειά μας αυτή, σας θέλουμε συνεργούς και συμπαραστάτες, έτοιμους να παρουσιάζεστε ως μια γροθιά, κάθε φορά που η Οργάνωση θα σας καλέσει να αγωνιστείτε για τις δίκαιες διεκδικήσεις σας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Ο Πρόεδρος,                                             Ο Γ. Γραμματέας,


Δημήτρης Μικελλίδης                                Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου
 

 

Actions: E-mail | Permalink |