11

Το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ, ενώπιον του οποίου και τέθηκαν τα διαμειφθέντα κατά την πρόσφατη συνάντηση που η ηγεσία της Οργάνωσης είχε με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, για τα πιο πάνω θέματα, αφού εξέφρασε έντονη τη διαπίστωση πως το Μνημόνιο συνεχίζεται και επεκτείνεται στη Δημόσια Δημοτική Εκπαίδευση,  αποφάσισε, σχετικά, τα ακόλουθα :

  1. Να θέσει υπόψη του Υπουργού βασικά ερωτήματα για συγκεκριμένα θέματα που επιβάλλεται να προωθηθούν με στόχο την απαραίτητη βελτίωση και ενίσχυση της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης και, κατά συνέπεια, την ενδυνάμωση και στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών, και να ζητήσει να έχει γραπτή απάντησή του σ’ αυτά, το ταχύτερο δυνατό, όπως πιο κάτω :
  • Η μαθησιακή στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών που παρουσιάζουν αυξημένες πιθανότητες αναλφαβητισμού στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά αντιμετωπίζεται, ή όχι, από πλευράς ΥΠΠ ως αναγκαιότητα, ιδιαίτερα όταν αυτή προκύπτει μέσα κι από τα αντίστοιχα εξεταστικά δοκίμια που γίνονται τα τελευταία χρόνια; Πώς αντιμετωπίζονται, επίσης, τα αλλόγλωσσα παιδιά τα οποία παρουσιάζονται, σε αυξημένα ποσοστά, στις ομάδες υψηλού κινδύνου; Το ενδεχόμενο η στήριξη να επιβάλλεται να ξεκινήσει από την Προδημοτική Εκπαίδευση έχει απασχολήσει καθόλου το Υπουργείο Παιδείας;
  • Ποια μέτρα έχουν ληφθεί και ποια άλλα προτίθεται να λάβει το ΥΠΠ για την πρόληψη της αποκλίνουσας συμπεριφοράς παιδιών αλλά και της αποτελεσματικής και ουσιαστικής διαχείρισης και αντιμετώπισής της εκεί που εκδηλώνεται; Αποτελεί ή όχι διαπίστωση και του ΥΠΠ ότι ανάλογες συμπεριφορές παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια από την Προδημοτική Εκπαίδευση και τί προτίθεται να πράξει, σχετικά;
  • Αναγνωρίζεται από πλευράς ΥΠΠ η απόλυτη αναγκαιότητα για αύξηση του διοικητικού χρόνου των Διευθύνσεων και των Διευθυντικών ομάδων των σχολείων (δημοτικών, νηπιαγωγείων, ειδικών σχολείων), προκειμένου ν’ αντιμετωπιστεί ο αυξημένος φόρτος εργασίας των επηρεαζομένων, αλλά και, κυρίως, για να διευκολυνθεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων; Τί προτίθεται να πράξει το ΥΠΠ προς αυτή την κατεύθυνση;
  • Η θέση που υποστηρίζεται από την ΠΟΕΔ, ότι πρέπει να παρέχεται ο σωστός και προβλεπόμενος χρόνος στα παιδιά της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, βάσει των πραγματικών τους αναγκών, γίνεται αποδεκτή από το Υπουργείο Παιδείας και, αν ναι, ποιες ενέργειες πρόκειται να αναληφθούν ώστε η μείωση που παρατηρήθηκε, σχετικά, κατά τα τελευταία χρόνια να τερματιστεί, για το καλό των επηρεαζόμενων μαθητών; Ποια η θέση του ΥΠΠ για την ανάγκη άμεσης διαχείρισης των παραπομπών με στόχο την παροχή της δέουσας αγωγής στα παιδιά χωρίς απώλεια πολύτιμου και ωφέλιμου χρόνου;
  • Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το ΥΠΠ για την καλύτερη αξιοποίηση και τη συντήρηση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης; Διαφωνεί το ΥΠΠ πως μια επένδυση του  ύψους των 60, τόσων, εκατομμυρίων ευρώ σε υλικοτεχνική υποδομή στη Δημοτική Εκπαίδευση επιβάλλεται να τυγχάνει και της ανάλογης υποστήριξης, έτσι ώστε τα χρήματα που επενδύθηκαν να εξυπηρετούν τους εκπαιδευτικούς, διοικητικούς και λοιπούς επιδιωκόμενο σκοπό;
  • Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεσμεύτηκε σε συναντήσεις με την Οργάνωση για την ολοκλήρωση της υλοποίησης της Συμφωνίας που έγινε παλαιότερα για την εφαρμογή του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος και στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση. Ποιο το πλάνο του ΥΠΠ για την ολοκλήρωση της εφαρμογής του θεσμού;
  1. Να καταστήσει σαφές προς τον Υπουργό Παιδείας ότι η ΠΟΕΔ δεν αποδέχεται τη φιλοσοφία των «οροφών» σ’ ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των αναγκών για την Εκπαίδευση και να υπενθυμίσει ότι όλα τα θέματα που αυτή έθεσε έχουν συζητηθεί αρκετές φορές και για σειρά χρόνων με το Υπουργείο Παιδείας. Να τονίζει, γι’ αυτό, ότι επιβάλλεται να ληφθούν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, πολιτικές αποφάσεις σταδιακής, έστω, υλοποίησής τους που θα αρχίζει από την επόμενη σχολική χρονιά και θα έχει ορίζοντα διετίας ή τριετίας για την ολοκλήρωσή τους.
  2. Να απαιτήσει όπως η στελέχωση των σχολείων γίνεται πάντοτε στη βάση μιας σωστής αξιοποίησης των δαπανών, που θα λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες, έτσι που να διασφαλίζεται επαρκής μέριμνα να παρέχονται ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές σε όλες τις Βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
  3. Να προειδοποιήσει ότι, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα του Διδασκαλικού Κλάδου προς όφελος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η ΠΟΕΔ δεν θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες που βρίσκονται υπό εξέλιξη, εφ’ όσον το ίδιο το Υπουργείο, με τη στάση του, δεν τις στηρίζει.
  4. Να θέσει, τέλος, υπόψη του Υπουργού τις σοβαρές ελλείψεις και τα προβλήματα που η Οργάνωση καταγράφει σ’ ό,τι αφορά την πιλοτική εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και των Δεικτών Επάρκειας, καθώς και εκείνη της ΕΠΕΜΕΛ και να ζητήσει όπως αυτές αποτελέσουν αντικείμενο διεξοδικής συζήτησης μεταξύ ΥΠΠ και ΠΟΕΔ.

Το Συμβούλιο εξουσιοδότησε τη Γραμματεία να επιδιώξει συνάντηση με τους Οργανωμένους Γονείς και στους τρεις Κλάδους της Δημοτικής Εκπαίδευσης, με σκοπό να τους ενημερώσει για τα προβλήματα που ταλανίζουν μαθητές, σχολεία και εκπαιδευτικούς και να ζητήσει τη συνεργασία τους για την επίλυσή τους, για το καλό των παιδιών τους και της Εκπαίδευσης, γενικότερα.

Ταυτόχρονα, αποφάσισε όπως η στασιμότητα που παρουσιάζουν τα σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα που περιλαμβάνονται στον διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας αποτελέσει αντικείμενο των επικείμενων Τακτικών Επαρχιακών Συνελεύσεων των Μελών, με σκοπό την ενημέρωση της βάσης των δασκάλων και με στόχο την ανατροφοδότηση της ηγεσίας της Οργάνωσης. Παράλληλα, η κατάσταση που παρουσιάζεται να συζητηθεί και στην Τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσης, στις 26/5/2016, ενώ, αν η αρνητική στάση του Υπουργείου συνεχίζεται, αυτή να παραπεμφθεί σε Παγκύπρια Γενική Συνέλευση των Μελών, το αργότερο μέχρι τις 10 του Ιούνη, για εξουσιοδότηση, ύστερα από ψηφοφορία, της ηγεσίας της Οργάνωσης για λήψη μέτρων αντίδρασης, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ.

Actions: E-mail | Permalink |