09

Μετά τη διεξοδική μελέτη από το Διοικητικό Συμβούλιο της οκτασέλιδης επιστολής του Υπουργού που παραλήφθηκε λίγο πριν την έναρξη της συνεδρίασης της 26ης Ιουλίου 2016, η ΠΟΕΔ ζητά επιτακτικά επείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας. Μοναδικός σκοπός της συνάντησης επιβάλλεται να είναι η εξεύρεση διεξόδου από το αδιέξοδο που προδιαγράφεται για τη νέα σχολική χρονιά. Οι μέχρι τώρα προβληματισμοί της Οργάνωσης για την ομαλή έναρξή της μετατρέπονται σε βάσιμες και εντονότατες ανησυχίες αφού, αυτή αναμένεται ότι θα αρχίσει με πρωτοφανή και τεράστια προβλήματα που σχετίζονται με τη μη σωστή και μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων επηρεάζοντας αρνητικά την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους. Η ΠΟΕΔ δεν μπορεί να αποδεχθεί την επανάληψη της πλήρωσης αναγκών σε προσωπικό με διορισμούς αντικατάστασης αντί με συμβάσεις.

Ως προς τα κρίσιμα εκπαιδευτικά ζητήματα που έθεσε η ΠΟΕΔ, αυτά παραμένουν χωρίς ουσιαστική επίλυση εφόσον οι προτάσεις και εισηγήσεις που εμπεριέχονται στην επιστολή δεν παρουσιάζουν έναν επαρκή και αποτελεσματικό σχεδιασμό διαχείρισής τους, αλλά θεωρητικές και αποσπασματικές ρυθμίσεις οι οποίες, μάλιστα, δεν έχουν τύχει της έγκρισης του Υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην τελευταία παράγραφο.

Η ΠΟΕΔ δηλώνει με σαφήνεια ότι δεν αποδέχεται και δεν συμβιβάζεται με την εισαγωγή καινοτομιών ή/και πολιτικών στην εκπαίδευση όταν αυτές δεν επιλύουν επί της ουσίας και σε βάθος χρόνου τα προβλήματα με καίριο τρόπο και, κυρίως, όταν, αυτές δεν στηρίζονται σε γερά και σταθερά θεμέλια. Κάτι, που καταγράφει η Οργάνωση με απογοήτευση αξιολογώντας τα πραγματικά δεδομένα για την ερχόμενη σχολική χρονιά και τις εισηγήσεις που το Υπουργείο παραθέτει στην επιστολή του.

Στόχος της ΠΟΕΔ είναι οι δέουσες και συγκεκριμένες διευθετήσεις και ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας  προς όφελος των παιδιών, των εκπαιδευτικών και του σχολείου, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα τη βελτίωση των επιδόσεων και των μαθησιακών αποτελεσμάτων των παιδιών.

Η ξεκάθαρη και σαφής αναγνώριση από το Υπουργείο Παιδείας, δια μέσου τόσο της πολύωρης ενημερωτικής συνάντησης της 19ης Ιουλίου όσο και της πολυσέλιδης επιστολής του της 25ης Ιουλίου, όλων των προβλημάτων/ζητημάτων που έθεσε η ΠΟΕΔ καταδεικνύουν τη δυνατότητα να αναθεωρηθούν οι πολιτικές των περιοριστικών οροφών στην Εκπαίδευση και να μετατραπούν σε πολιτικές βελτίωσης της σχολικής καθημερινότητας, μέσα από ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο είτε σε επίπεδο Υπουργείου Παιδείας είτε σε άλλο πολιτειακό επίπεδο, αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Για να μπορέσει να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά θα πρέπει να υπολογιστούν σωστά οι πραγματικές ανάγκες στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση, κάτι που το Υπουργείο φαίνεται ότι απέτυχε να πράξει μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα η ομαλή και εύρυθμη έναρξη των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να βραχυκυκλώνεται από το ίδιο το Υπουργείο.

Κρίσιμη, επίσης, παράμετρος για την ΠΟΕΔ αποτελεί η εφαρμογή των καινοτομιών της Επιμόρφωσης και των Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας για τις οποίες η πιλοτική εφαρμογή τους την προηγούμενη σχολική χρονιά ανέδειξε σημαντικές ελλείψεις, αδυναμίες και προβλήματα που επιβάλλεται να επιλυθούν προκειμένου, αυτές, να εφαρμοστούν ομαλά.

Η ΠΟΕΔ προειδοποιεί για όλα όσα προδιαγράφονται, αναζητά και απαιτεί λύσεις προκειμένου να αποφευχθούν οι ανεπιθύμητες εντάσεις και δυσλειτουργίες στον ευαίσθητο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δηλώνει πανέτοιμη να συμβάλει με θετική διάθεση σε αυτή την προσπάθεια αναμένοντας από το Υπουργείο να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες έγκαιρα. Σε αντίθετη περίπτωση το Υπουργείο πρέπει να είναι έτοιμο να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στην κοινωνία και κυρίως απέναντι στα παιδιά που ασφυκτιούν από τα προβλήματα της καθημερινότητας και της μαθησιακής διαδικασίας. Ενώ οι λύσεις γι’ αυτά είναι προφανείς, η Αρμόδια Αρχή τους τις αρνείται. Η ΠΟΕΔ κάνει έκκληση και αναμένει από το Υπουργείο να μην προχωρήσει, το ίδιο, σε στάση λειτουργίας των σχολείων τον Σεπτέμβριο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ

Actions: E-mail | Permalink |