14

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ, που συνήλθε την Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου, 2016, για να εξετάσει την κατάσταση που διαμορφώνεται, δυο σχεδόν μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σ’ ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των πολύ σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν τη Δημοτική Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της, αφού έλαβε υπόψη :

  • Τη διαπίστωση ότι η απαράδεκτη αυτή κατάσταση προκλήθηκε, βασικά, από την πολιτική των «οροφών» που υιοθετήθηκε από την Κυβέρνηση και η οποία θέτει τη Δημοτική Εκπαίδευση, κυριολεκτικά, υπό διωγμόν, ενώ αναταράσσει συθέμελα τον θεσμό του δημόσιου σχολείου
  • Τη συνεχιζόμενη αναστάτωση των σχολείων, με μεταθέσεις και μετακινήσεις, γραπτά, προφορικά και με γραπτά τηλεφωνικά μηνύματα, που δεν λαμβάνουν τέλος, εξαιτίας της διαφοροποίησης του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών με τον διορισμό αναπληρωτών, αντί συμβασιούχων, έναντι μόνιμων αναγκών της Εκπαίδευσης, με αλυσιδωτές επιπτώσεις στη στελέχωση των σχολείων
  • Τη διαπίστωση ότι οι 147 θέσεις, που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας αποδέχτηκε ότι χρειάζονται, έστω με το καθεστώς του αναπληρωτή, για την αντιμετώπιση των μόνιμων αναγκών στη Δημοτική Εκπαίδευση, δεν έχουν επαρκέσει για τον σκοπό αυτό, με αποτέλεσμα τώρα να διορίζονται έναντι των μόνιμων αυτών αναγκών και αντικαταστάτες χωρίς το 10-μηνο συμβόλαιο, ως μια νέα κατηγορία εργαζομένων με ακόμη χειρότερους όρους εργασίας από εκείνους για τους οποίους αντιδρούσε μέχρι σήμερα η ΠΟΕΔ
  • Την απαράδεκτη κατάσταση που προκύπτει ιδιαίτερα στον χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης όπου, με προφορικές οδηγίες, καλούνται εκπαιδευτικοί να διαφοροποιούν τα Ατομικά Προγράμματα μαθητών και να μειώνουν τον χρόνο διδασκαλίας τους, που εγκρίθηκε από το αρμόδιο όργανο, ή να κάμνουν συνδιδασκαλίες, για να καλυφθούν ελλείμματα σε εκπαιδευτικούς
  • Το γεγονός ότι η διαφοροποίηση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών αποφασίστηκε μονομερώς από την Επίσημη Πλευρά και κατά παράβαση των θεσμοθετημένων διαδικασιών που προβλέπουν παραπομπή όλων των θεμάτων που επηρεάζουν όρους και συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών στην αρμόδια Μικτή Επιτροπή Προσωπικού Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΜΕΠΕΥ)
  • Το γεγονός, επίσης, ότι η εισαγωγή από την Κυβέρνηση του νέου αυτού απαράδεκτου καθεστώτος εργοδότησης αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει η βούληση για δημιουργία σταθερών δομών και επέκταση των καινοτομιών προς αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, της αποκλίνουσας συμπεριφοράς, του διοικητικού χρόνου του Διευθυντή και των άλλων καινοτομιών που αποτελούν συστατικά στοιχεία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας διακηρύσσει πως αποτελεί πρόθεσή του να εφαρμόσει
  • Το γεγονός, ακόμη, ότι το Υπουργείο Παιδείας, από μόνο του, έρχεται να ακυρώσει την πολυδιαφημιζόμενη Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση αφού, αποδεχόμενο τη φιλοσοφία των «οροφών» στην Εκπαίδευση, ουσιαστικά περιορίζει τη δυνατότητά του να ανταποκριθεί στις ανάγκες που προκύπτουν για την εφαρμογή της
  • Την εκπνοή του χρονοδιαγράμματος που αυτό είχε θέσει με την προσδοκία της παρέμβασης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ώστε να δοθεί λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο και, αποδεδειγμένα, επέτεινε την ήδη προβληματική στελέχωση των σχολείων
  • Τη δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ότι η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου είναι τελεσίδικη και δεν θα επανεξεταστεί

προχώρησε, όπως είχε προειδοποιήσει, στη λήψη αποφάσεων για την εφαρμογή δυναμικών μέτρων, διευκρινίζοντας ότι λόγω και της συνεργασίας που εγκαινιάστηκε με του Οργανωμένους Γονείς και με στόχο να αφεθεί περιθώριο διαλόγου, αυτά αποτελούν το ελάχιστο των αντιδράσεών του, όπως πιο κάτω :

  1. Την εφαρμογή πέντε (5) μονόωρων στάσεων εργασίας των μελών της, μια σε κάθε επαρχία, από τις 7.30 μέχρι τις 8.30 το πρωί, η πρώτη από τις οποίες θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου, 2016, σε όλα τα σχολεία της πόλης και επαρχίας Λεμεσού και οι υπόλοιπες σε ημερομηνίες που θα καθοριστούν στη συνέχεια. Στα πλαίσια των στάσεων εργασίας θα αναδειχθούν θεματικές που σχετίζονται με την Προδημοτική, την Ειδική Εκπαίδευση, τον Αναλφαβητισμός - Αλλόγλωσσα, την Παραβατικότητα, τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής Επιστήμης (ΤΠΕ) και άλλα, όπου καταγράφονται χρόνια και εντεινόμενα προβλήματα χωρίς, λόγω άρνησης της Επίσημης Πλευράς, να καθίσταται δυνατό να δοθούν λύσεις.
  2. Την πραγματοποίηση εκδήλωσης διαμαρτυρίας, με τη μορφή της διακοπής των μαθημάτων, μέτρο το οποίο θα εφαρμοστεί με την προϋπόθεση της συνεργασίας και των Οργανωμένων Γονέων, προς τους οποίους η Οργάνωση και έχει ήδη απευθύνει ήδη πρόσκληση για συνάντηση το ταχύτερο δυνατό.
  3. Την πραγματοποίηση, επίσης, εκδήλωσης διαμαρτυρίας, την Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου, 2016, στις 3 μετά το μεσημέρι, που θα περιλαμβάνει συγκέντρωση στον χώρο έξω από το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς και πορεία προς το Προεδρικό, στην οποία θα κληθούν να συμμετέχουν και οι Οργανωμένοι Γονείς.
  4. Την καταγγελία της Επίσημης Πλευράς, για τη μονομερή και απαράδεκτη ενέργειά της να διαφοροποιήσει το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, προς τα αρμόδια διεθνή σώματα (Διεθνές Γραφείο Εργασίας, ΟΥΝΕΣΚΟ, Διεθνή και Ευρωπαϊκή Οργάνωση των Εκπαιδευτικών).
  5. Την οριστική αναστολή της εφαρμογής της Επαγγελματικής Μάθησης και των Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας για τη σχολική χρονιά 2016-2017.
  6. Την απόρριψη της εισαγωγής οποιωνδήποτε νέων καινοτομιών ή προγραμμάτων στην Εκπαίδευση, τις οποίες το Υπουργείο δεν θα αποδείξει, πρώτα, ότι είναι πρόθυμο και ικανό να στηρίξει
  7. Τη διακοπή της επέκτασης του ηλεκτρονικού προγράμματος ΣΕΠ σ’ ό,τι αφορά τα θέματα των αδειών των εκπαιδευτικών, της ασφάλειας και υγείας και της πολιτικής άμυνας στα σχολεία. Σχετικά, καλεί τα μέλη της Οργάνωσης να αποφεύγουν να παρέχουν στο Υπουργείο Παιδείας, μέσω του πιο πάνω προγράμματος, οποιαδήποτε στοιχεία και πληροφορίες για τα συγκεκριμένα θέματα και/ή οποιαδήποτε άλλα θέματα θα περιληφθούν, στη συνέχεια, στην πλατφόρμα του ΣΕΠ χωρίς αυτά να συμφωνηθούν προηγούμενα με την Οργάνωση.
  8. Οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Εκπαίδευσης δεν θα διαφοροποιούν το Ατομικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των μαθητών τους, το οποίο αποφασίστηκε αρμοδίως από την οικεία Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εκτός και εάν έχουν εντολές από την προϊστάμενη αρχή γραπτώς για κάθε μαθητή ονομαστικά.

Το Συμβούλιο ανάθεσε στη Γραμματεία να διαχειριστεί την κατάσταση που διαμορφώνεται και να καθορίσει τον χρόνο και τις λεπτομέρειες οργάνωσης και εφαρμογής όλων των δράσεων που αποφασίστηκαν, ενώ να συγκαλέσει νέα συνεδρία της ολομέλειας του Σώματος μόλις αυτή το κρίνει σκόπιμο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ.

Actions: E-mail | Permalink |