posted on Απριλίου 29, 2010 12:08
Αξιότιμε κύριε,
Η ΠΟΕΔ θεωρεί πως είναι θεμελιώδης υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και γενικότερα των συντεταγμένων οργάνων της Πολιτείας, η διασφάλιση όλων εκείνων των μέτρων που θα αποτρέπουν ή μειώνουν δραστικά το φαινόμενο του αναλφαβητισμού ανάμεσα στους μαθητές μας.
Γι’ αυτό θεωρεί πως μια σειρά από μέτρα είναι απαραίτητα, ώστε να εξαλειφθεί / μειωθεί το φαινόμενο αυτό:
1. Εξέταση της δυνατότητας εισαγωγής δοκιμίου ετοιμότητας για φοίτηση στην Α΄ τάξη, τουλάχιστο για εκείνα τα παιδιά της Προδημοτικής που υπάρχουν εύλογοι λόγοι αμφιβολίας κατά πόσο είναι έτοιμα να φοιτήσουν στο δημοτικό.
2. Τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού στην Α΄ τάξη κατά τρόπο υποβοηθητικό και ενισχυτικό του δασκάλου της τάξης. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι εισαγωγής μιας τέτοιας καινοτομίας τους οποίους είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε.
3. Μεταφορά των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας κατά κύριο λόγο στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου.
4. Δοκίμια διακρίβωσης της ικανότητας των μαθητών μας για κατοχή των βασικών δεξιοτήτων ανάγνωσης, γραφής, κατανόησης, αριθμητικής στο τέλος της Δ’ τάξης αντί της ΣΤ΄ με στόχο την παροχή εξατομικευμένης βοήθειας στα παιδιά που την έχουν ανάγκη εγκαίρως, στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη και όχι μετά την εγγραφή τους στο γυμνάσιο.
5. Μείωση του αριθμού παιδιών στην κρίσιμη Α΄ τάξη στους 20 μαθητές.
6. Ενίσχυση του θεσμού των ΖΕΠ.
7. Ανάπτυξη συγκεκριμένης εκπαιδευτικής προσέγγισης και σχετικού διδακτικού υλικού για όλες τις περιπτώσεις παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας.
8. Σύσταση και καταρτισμός Εθνικής Επιτροπής Παρατηρητηρίου για αντιμετώπιση του Αναλφαβητισμού.
9. Σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τόσο για την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας όσο και για τη διαχείριση τάξεων μικτής ικανότητας, όπου και φοιτούν παιδιά διαφόρων επιπέδων, ικανοτήτων και αναγκών.
Είμαστε πάντα στη διάθεση του Τμήματος για περαιτέρω συζήτηση των πιο πάνω ή/και άλλων μέτρων προς αποτροπή του φαινομένου του αναλφαβητισμού.
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος, Ο Γ. Γραμματέας,
Δημήτρης Μικελλίδης Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου
|