ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ
Η ΠΟΕΔ αντιδρά στις πολιτικές των «οροφών», οι οποίες θέτουν φραγμούς στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και πλήττουν τα δημοκρατικά εργασιακά θέσμια
Η ΠΟΕΔ προχωρεί στην ολοκλήρωση της εφαρμογής των στάσεων εργασίας – στάσεων διαμαρτυρίας, αφού το ΥΠΠ, ο ΥΠΠ και το Υπουργικό Συμβούλιο δεν ανταποκρίθηκαν ως επέβαλλαν οι στιγμές στην έκκληση της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής καθώς και των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων για ενδελεχή διάλογο και εξεύρεση τρόπου εξόδου από τα αδιέξοδα που δημιουργήθηκαν το ένα μετά το άλλο εξαιτίας της πολιτικής των «οροφών» που ακολουθήθηκε στον χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Προσθετικά σημειώνεται πως την όλη αρνητική κατάσταση ενέτεινε και η μη επίδειξη συνέπειας από πλευράς Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού στη δική του διαβεβαίωση ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής στις 26 Οκτωβρίου 2016 πως θα διεξήγαγε διάλογο εφ’ όλης της ύλης με στόχο να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να βρεθούν διέξοδοι.
Μετά από παρέλευση των δύο εβδομάδων του χρονοδιαγράμματος που η ΠΟΕΔ είχε θέσει, και αφού αυτή είχε αναστείλει τα απεργιακά μέτρα μετά από την έκκληση της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και τη διαβεβαίωση του ΥΠΠ για ενδελεχή και ουσιαστικό διάλογο, και την πραγματοποίηση δύο μόνο συναντήσεων της ΠΟΕΔ (παρά την έκκλησή της Οργάνωσης για περισσότερες) με τον ΥΠΠ, το ΔΣ της ΠΟΕΔ αξιολόγησε την εξέλιξη του διαλόγου για τα ζητήματα που δημιούργησαν την κρίση στη Δημόσια Δημοτική Εκπαίδευση και κατέληξε στην επαναφορά και ολοκλήρωση της εφαρμογής του απεργιακού μέτρου της μονόωρης στάσης εργασίας σε κάθε επαρχία καθώς και στη διατήρηση όλων των υπόλοιπων μέτρων που είχαν παραμείνει σε ισχύ.
Συγκεκριμένα, η ΠΟΕΔ προχώρησε στη λήψη της πιο πάνω απόφασης σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα εξής:
- Το καθεστώς εργοδότησης του αναπληρωτή παγιώνεται ως προηγούμενο στη Δημόσια Εκπαίδευση, μετά (α) από την αθέτηση της διαβεβαίωσης κατά τη σχολική χρονιά 2015 – 16 ότι το φαινόμενο δεν θα επαναλαμβανόταν ενώ τελικά, όχι μόνο επαναλήφθηκε φέτος αλλά και διευρύνθηκε και (β) την κατηγορηματική επαναβεβαίωση από την Επίσημη Πλευρά της σχετικής απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου. Επίσης το ΥΠΠ δεν τεκμηριώνει πού θα εξευρεθούν οι πόροι, ώστε να μην επαναληφθούν οι 100 περίπου αναπληρωτικοί διορισμοί, να καλυφτούν οι ανάγκες που προκύπτουν λόγω αύξησης των μαθητών, και οι νέοι διορισμοί που θα προκύψουν με την επιβαλλόμενη σταδιακή επέκταση των καινοτομιών για αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού και της παραβατικότητας, τη στιγμή που οι προϋπολογισμοί του ΥΠΠ για το 2017 δεν είναι διαφοροποιημένοι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
- Σε ό, τι αφορά στις εκπαιδευτικές πολιτικές, δεν δόθηκε καμιά απάντηση για επέκταση και ολοκλήρωση της εφαρμογής τους, συνεπώς, επί του παρόντος, δεν φαίνεται να προωθούνται ολοκληρωμένες λύσεις στα ζητήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.
Παρά την ετοιμότητα της Οργάνωσης, την οποία αυτή εξέφρασε και στις δύο συναντήσεις, 4 και 10 Νοεμβρίου 2016, να συζητήσει:
- Τις επισημάνσεις που καθιστούν την εφαρμογή της πολιτικής για τον αλφαβητισμό μη ολοκληρωμένη, και την ίδια ώρα πλαίσιο εμβάθυνσης της ανισότητας ανάμεσα στους μαθητές μας,
- Τα προβλήματα που καθιστούν την καινοτομία των Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας μη λειτουργική και μη εύχρηστη ως εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών,
- Την αξιολόγηση για την πιλοτική εφαρμογή της Επαγγελματικής Μάθησης (Επιμόρφωσης), η οποία καταδεικνύει σοβαρές ελλείψεις αλλά και δυσλειτουργία,
- Την αναγκαιότητα θεσμοθετημένης ενίσχυσης του Διοικητικού χρόνου για ΟΛΑ τα σχολεία,
- Την πολιτική για την Προδημοτική Εκπαίδευση καθώς και την Ειδική Εκπαίδευση,
- Τη στήριξη των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας,
- Όπως επίσης και ζητήματα που το ΥΠΠ δήλωσε πως προτίθεται να θέσει στο τραπέζι του διαλόγου,
σημειώνοντας πως για όλα τα θέματα η ΠΟΕΔ έχει κωδικοποιημένες τις θέσεις, τις ανησυχίες, τις ενστάσεις και τις εισηγήσεις της από την προηγούμενη σχολική χρονιά, εντούτοις, από πλευράς του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, πέρα από το ξεκαθάρισμα και την οριστικοποίηση της παραμονής της Επίσημης Πλευράς στη θέση ότι το καθεστώς του αναπληρωτή αποτελεί τετελεσμένο, για όλα τα υπόλοιπα θέματα δεν έγινε ούτε και δόθηκε επιπλέον ευκαιρία για αναλυτική συζήτηση, όπως η ΠΟΕΔ ανέμενε αλλά και οι λοιποί εκπαιδευτικοί και πολιτειακοί Εταίροι προσδοκούσαν.
Πρόσθετα σημειώνεται πως η έκκληση της Οργάνωσης, η οποία απευθύνθηκε προς το ΥΠΠ εδώ και δύο μήνες, λόγω των αρνητικών εξελίξεων στη στελέχωση των σχολικών χρονιών 2015 – 16 και 2016 – 17, για έγκαιρη συζήτηση του θέματος και πριν κατατεθούν οι προϋπολογισμοί, δεν έτυχε της δέουσας ανταπόκρισης από την Επίσημη Πλευρά.
- Διαφαίνεται αμφισβήτηση των όρων εργασίας όλων των εκπαιδευτικών, τόσο μέσα από την πολιτική των «οροφών» που καθορίζονται στους προϋπολογισμούς, όσο και με τη σκοπούμενη μελέτη για τον εξορθολογισμό της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε επίκληση ή και της οποίας το ΥΠΠ αποφεύγει να προχωρήσει σε ρυθμίσεις που να δίνουν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Επιπλέον, αποφασίστηκε όπως, ενόψει της συζήτησης των προϋπολογισμών στη Βουλή, το ΔΣ ζητήσει συναντήσεις με την Προεδρία της Βουλής και όλα τα Κοινοβουλευτικά Κόμματα, με σκοπό την επεξήγηση των θέσεων της Οργάνωσης.
Οι στάσεις εργασίας θα πραγματοποιηθούν ως εξής:
- Τετάρτη, 30/11/2016, 7:30 – 8:30, Δημοτικά Σχολεία, Δημόσια Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία πόλης και επαρχίας Λάρνακας.
- Τετάρτη, 7/12/2016, 7:30 – 8:30, Δημοτικά Σχολεία, Δημόσια Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία πόλεων και επαρχιών Λευκωσίας και Πάφου.
Πεποίθηση της ΠΟΕΔ είναι πως η λύση των προβλημάτων θα πρέπει να αναζητηθεί στην αντίληψη περί ανθρωποκεντρικής διάστασης και όχι αριθμοκεντρικής προσέγγισης των αναγκών στην εκπαίδευση και να διερευνηθεί μέσα από διεξοδικό διάλογο εργοδότη – εργαζομένων και όχι μέσα από την εκμετάλλευση του κλίματος αποδόμησης της Συντεχνίας και απαξίωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του, που καλλιεργείται εδώ και έξι χρόνια και το οποίο το μέτωπο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού εκμεταλλεύεται, με αποτέλεσμα να στερεί από την κοινωνία και τους μαθητές αυτό που δικαιούνται.