21

Η Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων μετά από συζήτηση στο ΔΣ, στις 15/12/2016, όπου και αξιολόγησε την εξέλιξη του διαλόγου ΠΟΕΔ – ΥΠΠ, το οποίο και έλαβε υπόψη την παρέλευση μεγάλου διαστήματος χωρίς να δοθεί η απαιτούμενη προσοχή από πλευράς της αρμόδιας αρχής στα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τη Δημόσια Εκπαίδευση καθώς και συνέχεια στον διάλογο ΠΟΕΔ – ΥΠΠ, όπως ήταν η δέσμευση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστα Καδή, και απαντώντας σε διάφορες δηλώσεις στις οποίες ο ΥΠΠ προέβη τις τελευταίες μέρες, σημειώνει τα πιο κάτω:

  1. Υλοποιήθηκε, ως είχε αποφασιστεί από το ΔΣ της ΠΟΕΔ, στις 23/10/2016, το ελάχιστο μέτρο των 60λεπτων στάσεων εργασίας – στάσεων διαμαρτυρίας ανά επαρχία εναντίον της πολιτικής των οροφών που η Κυβέρνηση εφαρμόζει στη Δημόσια Εκπαίδευση και η οποία επηρεάζει δυσμενώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και πλήττει τα εργασιακά θέσμια, όπου ανάμεσα σε άλλα με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου εισήχθη το απαράδεκτο καθεστώς του αναπληρωτικού διορισμού (σύμβαση περιορισμένης διάρκειας – συμβόλαια 6 μηνών με δυνατότητα ανανέωσης για επιπλέον 4 μήνες) για κάλυψη μόνιμων αναγκών. το οποίο λόγω της πολιτικής συμπεριφοράς του ΥΠΠ, αναγκάστηκε να λάβει. Η Γραμματεία και το ΔΣ της ΠΟΕΔ χαιρετίζουν και ευχαριστούν τα Μέλη της Οργάνωσης που με αίσθημα συλλογικότητας έδωσαν ξεκάθαρα το μήνυμα πως οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και σωστά εργαλεία διδασκαλίας για να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους μαθητές τους αυτά που έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν, σύμφωνα και με όσα διαλαμβάνονται στις σχετικές διεθνείς Συμβάσεις και Συστάσεις.
  2. Η διατήρηση του αυστηρού πλαισίου των «οροφών» για τη Δημόσια Εκπαίδευση συνεχίζει να αντιβαίνει στην αντιμετώπισή της ως ανθρωποκεντρικό κοινωνικό αγαθό. Δημιουργεί εύλογα την ανησυχία για μη ανατροπή των δυσμενών καταστάσεων που δημιουργήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια στα εργασιακά ζητήματα στον ευαίσθητο χώρο της Εκπαίδευσης καθώς και συνέχιση στα σοβαρά ελλείμματα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με κυριότερο την αδυναμία να δημιουργηθούν στέρεες δομές για ολοκληρωμένη εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών. Σε συνδυασμό με τις διακηρύξεις περί «εξορθολογισμού» μέσα από τεχνοκρατικές μελέτες και όχι πολιτικές στη βάση των πραγματικών αναγκών που η σχολική καθημερινότητα του μαθητή αναδεικνύει ως αναγκαιότητα, δεν μπορεί παρά να προοιωνίζονται αρνητικές εξελίξεις στα εκπαιδευτικά πράγματα σε όλους τους τομείς.
  3. Παραμένουν, δυστυχώς και εξ υπαιτιότητας της όλης στάσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σοβαρές εκκρεμότητες σε όλα τα ζητήματα που η Οργάνωση αναδεικνύει εδώ και ενάμισι σχεδόν χρόνο:
    1. Ο επιβαλλόμενος έγκαιρος προγραμματισμός για τη στελέχωση της επόμενης σχολικής χρονιάς. Στην παρούσα στιγμή η αναφορά γίνεται για τη σχολική χρονιά 2017 – 2018.
    2. Επισημάνσεις για βελτιώσεις στα ζητήματα:
      1. των Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας και
      2. της Επαγγελματικής Μάθησης που αποτελούν συνιστώσες της πολύφερνης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης
    3. Κενά, παραλείψεις, ελλείμματα και ανυπαρξία χρονικού ορίζοντα στην εφαρμογή πολιτικών που αφορούν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα όπως, ανάμεσα σε άλλα:
      1. η σχολική βία, παιδική παραβατικότητα και αποκλίνουσα συμπεριφορά,
      2. ο αναλφαβητισμός και η προσφορά στήριξης σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά τα οποία βρίσκονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου,
      3. η ανάγκη ενίσχυσης του διοικητικού χρόνου των σχολείων,
      4. η παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας στους αλλόγλωσσους μαθητές,
      5. τα προβλήματα της Προδημοτικής Εκπαίδευσης,
      6. τα προβλήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης,
      7. η στήριξη της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας,
      8. η ολοκλήρωση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος.

Είναι πρόδηλο πως με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, ως ήταν και οι δημόσιες διαβεβαιώσεις του αρχής γενομένης από τις 26 Οκτωβρίου 2016 ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, επιβάλλεται άμεσα να δοθεί συνέχεια στον διάλογο με την ΠΟΕΔ, που από τις 10 Νοεμβρίου 2016 διακόπηκε χωρίς καμιά δικαιολογία, έτσι ώστε να δρομολογηθούν οι απαιτούμενες λύσεις στα προβλήματα που συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου και ταλανίζουν τη Δημόσια Εκπαίδευση και το Δημόσιο Σχολείο, αφαιρώντας από τους μαθητές αυτά που δικαιούνται να απολαμβάνουν.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ

 

Actions: E-mail | Permalink |