Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα και να υπερασπιστεί, επιτέλους, τους εκπαιδευτικούς
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να τεκμηριώσει με συγκεκριμένα στοιχεία την αναγκαιότητα της έγκρισης των πρόσθετων έκτακτων θέσεων στην Εκπαίδευση προκειμένου να καλυφθούν σωστά οι ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε να μην αφήνονται οποιεσδήποτε λανθασμένες εντυπώσεις. Οι ανάγκες καθορίζονται στη βάση πολλών και πολύ συγκεκριμένων παραμέτρων, που θα πρέπει και να παρουσιαστούν αλλά και να επεξηγηθούν. Το έργο του δασκάλου, σε ένα σύστημα που έχει ως βασικό σκοπό το κάλο του κάθε παιδιού ξεχωριστά, δεν μπορεί να υπολογίζεται και να περιορίζεται μόνο στα διδακτικά του καθήκοντα. Είναι εντελώς λανθασμένο, να θεωρείται ότι όταν ο δάσκαλος δεν βρίσκεται στην τάξη για να διδάσκει, δεν ασχολείται με τα πραγματικά του καθήκοντα. Ο δάσκαλος δεν αμείβεται μόνο για να διδάσκει. Σε ολόκληρο τον κόσμο αναγνωρίζονται τα διάφορα, απολύτως αναγκαία για το έργο του δασκάλου, μη διδακτικά καθήκοντα τα οποία λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό και καθορισμό του διδακτικού του χρόνου.
Ο χρόνος εργασίας του δασκάλου, σε όλες τις χώρες, αναφέρεται στις ώρες διδασκαλίας μαζί με όλες τις άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με το μη διδακτικό έργο του, όπως είναι μεταξύ άλλων:
- Οι αξιολογήσεις των παιδιών
- Η τήρηση στοιχείων για την επίδοση, τη συμπεριφορά τους κ.ά.
- Ο χρόνος προετοιμασίας τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι
- Η γενικότερη καθοδήγηση των παιδιών εντός και εκτός της τάξης
- Η διόρθωση εργασιών
- Η επαγγελματική ανάπτυξη
- Οι συναντήσεις με τους γονείς
- Οι συναντήσεις/συνεδρίες με συναδέλφους
- Άλλα γενικότερα καθήκοντα που αναλαμβάνει στη σχολική μονάδα (εκδηλώσεις, σχολικές γιορτές, παιδονομία, οργάνωση του διαλείμματος, επίλυση συγκρούσεων, κ.λπ.).
Η Οργάνωση τονίζει τη δυσκολία σύγκρισης των πρακτικών που εφαρμόζονται στα διάφορα Εκπαιδευτικά Συστήματα, η οποία απαιτεί προσεκτική ανάλυση εφόσον στις διάφορες χώρες ενδέχεται να εφαρμόζονται διαφορετικές πρακτικές. Για παράδειγμα, στο Ελβετικό Εκπαιδευτικό Σύστημα στις τάξεις υπάρχουν οι «βοηθοί του δασκάλου», στην Αίγυπτο σε κάθε δάσκαλο αναλογεί και ένας «βοηθός δασκάλου» κ.ο.κ.
Η ΠΟΕΔ δηλώνει πανέτοιμη να συζητήσει επί της ουσίας με το Υπουργείο Παιδείας το όλο ζήτημα και να συμβάλει, με τον τρόπο αυτό, στην ανάδειξη του πραγματικού έργου που επιτελούν οι δάσκαλοι στα σχολεία. Ενός έργου που σε όλες τις χώρες δεν περιορίζεται σίγουρα, μόνο, στα διδακτικά καθήκοντα τους καθήκοντα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ