07

ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2009 - 2010

Αγαπητοί συνεργάτες,

Επιτρέψτε μου να εκφράσω τη χαρά μου για τη σημερινή μέρα, που είναι η έκφραση της Δημοκρατίας στον τρόπο λειτουργίας της ΠΟΕΔ, καθώς δίνει το δικαίωμα στους εκλελεγμένους Γενικούς Αντιπροσώπους του κλάδου να σταθούν κριτικά έναντι των πεπραγμένων της Οργάνωσης και να θέσουν εισηγήσεις και προβληματισμούς σχετικά με την επόμενη μέρα των διεκδικήσεων και άλλων ενεργειών της Οργάνωσής μας.
   
Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή, από την αρχή, να ευχαριστήσω και δημόσια τους άμεσους συνεργάτες μου στην ΠΟΕΔ, τα υπόλοιπα μέλη της Γραμματείας, τα μέλη του Διοικητικού μας Συμβουλίου καθώς επίσης τον Ειδικό μας Γραμματέα κ. Ανδρέα Λουκά, την υπεύθυνη λογιστηρίου κ. Μάρω Σοφοκλέους και  την υπεύθυνη του αρχείου κ. Ρίτα Παναγίδου. Ευχαριστώ επίσης και τον κ. Μιχάλη Μιχαηλίδη, υπεύθυνο των εξοχικών κατοικιών στις Πλάτρες, καθώς και το βοηθητικό προσωπικό τόσο των Γραφείων όσο και των Εξοχικών.
   
Με την άδειά σας θα περάσω τώρα σε μια αξιολόγηση και ταυτόχρονα έναν απολογισμό των όσων έγιναν τον τελευταίο ένα χρόνο.
   
Κατ’ αρχήν, οφείλω να επισημάνω ότι ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το συνδικαλιστικό κίνημα στο σύνολό του, αφού οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης άγγιξαν κάθε πτυχή των όποιων συνδικαλιστικών διεκδικήσεων, ενώ άσκησαν πολυποίκιλες πιέσεις για άρση διεκδικήσεων και συρρίκνωση ωφελημάτων. Το τοπίο ήταν ακόμη πιο θολό, εξαιτίας των δυσμενών μηνυμάτων που έρχονταν από πολλές χώρες και κυρίως σε ό,τι αφορούσε μέτρα σχετικά με το χώρο της εκπαίδευσης. Παγοποίηση προσλήψεων, κατάργηση ή μείωση 13ου μισθού, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη είναι μερικά μόνο από τα σκληρά μέτρα που πάρθηκαν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αναφέρω ενδεικτικά μερικές τέτοιες χώρες: Ουγγαρία, Ρουμανία, Λετονία, Εσθονία, Ελλάδα, Γαλλία, Φινλανδία κλπ . 
   
Ολόκληρη τη χρονιά υπέβοσκε η προοπτική λήψης μέτρων και στο δικό μας χώρο, πράγμα που αποτελούσε τροχοπέδη στις διεκδικήσεις της Οργάνωσης, όταν αυτές είχαν οικονομικό κόστος. Ο διάλογος για τα θέματα της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών γινόταν με πολλή δυσκολία, ενώ το Υπουργείο Παιδείας φαινόταν αδύναμο να δώσει λύσεις ή  να προωθήσει μέσω του Υπουργείου Οικονομικών συμφωνίες που είχαν μικρό έστω οικονομικό κόστος. Ενδεικτικά αναφέρω τις προτάσεις του ΥΠΠ για θεσμοθέτηση του συντονιστή Η/Υ, αλλά και για αλλαγές στην επιμόρφωση των νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών με παράλληλη αύξηση της μείωσης του διδακτικού χρόνου του μέντορα κατά μία επιπλέον διδακτική περίοδο. Δυο θέματα που ακόμη το Υπ.Οικ. δεν έδωσε απαντήσεις παρόλο που έχει ενώπιόν του τις σχετικές προτάσεις εδώ και μήνες. Την ίδια ώρα είχαμε την άρνηση του Υπ.Οικ. να συναινέσει στην επιπρόσθετη μία ώρα για θηλασμό από το διδακτικό και όχι τον κενό χρόνο των επηρεαζόμενων μητέρων, κάτι για το οποίο η Οργάνωση θα κινηθεί πλέον νομικά,  ενώ αυτό βλέπει με πολλή σκεπτικισμό και συστηματική κωλυσιεργία την προοπτική να συναινέσει σε ανακατανομή των θέσεων προαγωγής και αναπροσαρμογής του διδακτικού χρόνου στα πλαίσια ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης. Αυτά, σε συνδυασμό με τις οδηγίες για περικοπές 15 εκατομμυρίων από τους προϋπολογισμούς του Υπ. Παιδείας, δημιουργούν ένα περιβάλλον απογοήτευσης σε σχέση με το πού οδεύουν πραγματικά τα εκπαιδευτικά θέματα, όταν μάλιστα ακούμε όλα όσα λέγονται με καμάρι για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Ξέρουμε όμως όλοι πως Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και οικονομικές περικοπές δεν μπορεί να συμβαδίσουν αρμονικά.

Παρόλα αυτά και ενεργώντας μέσα στις συνθήκες που διαμόρφωσαν τόσο η παγκόσμια οικονομική κρίση όσο και οι δεδομένες αδυναμίες – θεσμικές και άλλες – του Υπουργείου Παιδείας θα μπορούσαμε να αναφέρουμε μια σειρά από ενέργειες του Δ.Σ. της ΠΟΕΔ που αξίζει να καταγραφούν στα πεπραγμένα της χρονιάς για την οποία γίνεται ο απολογισμός:

1.    Επιθεωρητές: Τον Σεπτέμβριο υπήρξε μια σχετική επιπλοκή σε σχέση με τον περιορισμό του εποπτικού ρόλου των ΕΔΕ. Μια νέα παρέμβαση της Οργάνωσης και συζήτηση με τον κ. Υπουργό ξεκαθάρισε οριστικά το τοπίο, με την υιοθέτηση από αυτόν των θέσεων της ΠΟΕΔ.

2.    Συντονιστής Η/Υ στα σχολεία: Ατύπως μεν αλλά ουσιαστικώς, ο τοπικός συντονιστής Η/Υ στα σχολεία υιοθετήθηκε και εφαρμόστηκε σε πέραν των 200 δημοτικών σχολείων. Η άρνηση του Υπ. Οικ. να υιοθετήσει τη σχετική νέα πρόταση του ΥΠΠ για θεσμοθέτηση του ρόλου αυτού έχει σαν αποτέλεσμα να αναμένουμε πλέον, με βάση και τις διαβεβαιώσεις τόσο του Τμήματος όσο και του ίδιου του Υπουργού Παιδείας, ότι ατύπως θα εφαρμοστεί φέτος ο τοπικός συντονιστής σε όλα τα δημοτικά σχολεία. Η προσπάθεια δεν μπορεί παρά να συνεχιστεί τόσο για την επίσημη θεσμοθέτηση του ρόλου αυτού όσο και για την επέκτασή του στα νηπιαγωγεία.

3.    Ειδική Εκπαίδευση: Το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ μπορεί να δηλώσει πλήρη ικανοποίηση γιατί μια σειρά από εκκρεμότητες που αφορούν την Ε.Ε. έχουν λυθεί οριστικά: Τα νέα σχέδια ειδικής εκπαίδευσης εφαρμόζονται στην πράξη κατά απόλυτα ομαλό τρόπο, ψηφίστηκαν τα ξεχωριστά σχέδια Ε.Ε. για την πυραμίδα του χώρου, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Ε.Ε., προωθήθηκαν από το ΥΠΠ προς την ΕΕΥ 140 θέσεις για μονιμοποίηση από 1η Σεπτεμβρίου 2010. Μετά την 1η Σεπτεμβρίου η Οργάνωση πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά και να υιοθετήσει σχετική πολιτική για τον τρόπο λειτουργίας της Ε.Ε. στα σχολεία μας, έτσι που να διεκδικήσει πλέον μια σειρά από καλύτερες διευθετήσεις τόσο για τα ίδια τα παιδιά που δέχονται την ειδική εκπαίδευση όσο και για τα μέλη μας που σήμερα ταλαιπωρούνται σε μεγάλο βαθμό από μια σειρά πολιτικών που υιοθετούνται μέσα σε πλαίσια μιας οικονομικίστικης αντίκρισης των προβλημάτων του χώρου.

4.    Διορισμοί δασκάλων: Επιχειρήθηκε από το περασμένο καλοκαίρι ο περιορισμός των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό. Ωστόσο, οι αντιδράσεις της ΠΟΕΔ, όπως και μεθοδευμένες ενέργειες τόσο προς τα Επαρχιακά Γραφεία όσο και προς τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και προς τον ίδιο τον κ. Υπουργό, είχαν σαν αποτέλεσμα και στο θέμα αυτό να εξελιχθούν τελικά ομαλά τα πράγματα. Η μείωση του αριθμού παιδιών στις πέμπτες τάξεις, κάποιες νέες ανάγκες εξαιτίας των ωρών που δόθηκαν για τοπικούς συντονιστές Η/Υ, οι ώρες που δόθηκαν για το θεσμό του μέντορα σε σχέση με την επιμόρφωση και στήριξη νεοεισερχόμενων δασκάλων, αλλά κυρίως η διατήρηση ή/και αύξηση των ωρών για αλλόγλωσσους, ενισχύσεις και παρεκκλίσεις (συνολικά 4831 ώρες, περίπου 160 δάσκαλοι) οδήγησαν, μαζί με τον αριθμό αφυπηρετήσεων, στην αύξηση του αριθμού νέων διορισμών. Ωστόσο, η πρόσφατη εγκύκλιος του Τμήματος για την κατανομή του προσωπικού στα σχολεία με βάση τον αριθμό μαθητών σε συνδυασμό με τις πληροφορίες από τους επικεφαλής των Επαρχιακών Γραφείων Παιδείας, ότι δεν πρόκειται να εγκριθούν οποιεσδήποτε παρεκκλίσεις σε σχολεία, θα πρέπει και να μας ανησυχήσουν και να μας ωθήσουν σε σχετικές αντιδράσεις, αφού 1160 διδακτικές ώρες ήταν εγκριμένες για φέτος για παρεκκλίσεις σε σχολεία, κυρίως μικρά και σχολεία της υπαίθρου. Αν καταργηθούν οι παρεκκλίσεις θα μιλάμε για απώλεια 40 θέσεων εργασίας.

5.    Μονιμοποιήσεις δασκάλων και νηπιαγωγών: Στα πλαίσια της υλοποίησης σχετικής ρύθμισης που συμφωνήθηκε προ τριετίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαμε τη μονιμοποίηση πέραν των 240 δασκάλων και 60 νηπιαγωγών.

6.    Κανονισμοί Μετακινήσεων: Το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ υιοθέτησε μια σειρά από τροποποιήσεις στους κανονισμούς μετακινήσεων, για να αρθούν προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Οι εισηγήσεις συζητήθηκαν με το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και μεγάλος αριθμός από αυτές έχουν ήδη υιοθετηθεί.

7.    Πρόγραμμα στήριξης νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών: Επισημάναμε τρόπους ενίσχυσης του θεσμού αυτού, οι οποίοι έγιναν αποδεκτοί από το ΥΠΠ. Παρά την κωλυσιεργία του Υπ.Οικ. αναμένουμε πως οι βελτιώσεις θα γίνουν τελικά αποδεκτές, καθώς το οικονομικό κόστος ουσιαστικά εξισορροπείται από άλλες παραμέτρους των σχετικών εισηγήσεων (μειώνεται ο διδακτικός χρόνος του μέντορα κατά μία επιπλέον διδακτική περίοδο, μειώνονται οι ώρες επιμόρφωσης). 

8.    Προχωρήσαμε με ταχείς ρυθμούς στην ολοκλήρωση του Μητρώου Μελών ΠΟΕΔ. Η σχετική εργασία έχει κατά 90 και πλέον τοις εκατό ολοκληρωθεί και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε με την οργάνωση του αρχείου της ΠΟΕΔ.

9.    Έγιναν ενέργειες σχετικά με τα πολιτικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ήδη έχουμε ένα πρώτο θετικό  βήμα, αφού προωθείται ομόφωνα από τα κόμματα νομοθεσία σε σχέση με τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εκκρεμούν ακόμη και άλλα να γίνουν, ώστε να νιώθουμε ως εκπαιδευτικοί ότι δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας σε σχέση με το ζήτημα αυτό και οι προσπάθειές μας θα συνεχιστούν.

10.    Ως ΠΟΕΔ έχουμε ενθαρρύνει και συνδράμει πρακτικά προσφυγή μέλους μας που επηρεάζεται σε σχέση με την αποκοπή του ανεργιακού επιδόματος, υλοποιώντας έτσι σχετική απόφαση των συλλογικών μας οργάνων.

11.     Προωθήθηκαν στη Βουλή για να θεσπιστούν σε νόμο τα κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο κατεχόμενο σχολείο του Ριζοκαρπάσου.

12.     Προχωρήσαμε στην υιοθέτηση διαφόρων εισηγήσεων για τροποποιήσεις στο καταστατικό της Οργάνωσης. Εισηγήσεις που θα απασχολήσουν το Β΄ Μέρος της σημερινής Συνδιάσκεψης.

13.    Παρακολουθήσαμε στενά τις διαδικασίες εξάσκησης φοιτητών των ιδιωτικών πανεπιστημίων στα σχολεία μας και φροντίσαμε με τις έγκαιρες επισημάνσεις μας να αρθούν τα όποια προβλήματα παρουσιάζονταν τα πρώτα δύο χρόνια. Κάποια μικρά προβλήματα παρουσιάζονται από ένα Πανεπιστήμιο και αυτά αναμένονται να τεθούν σε σχετική σύσκεψη στις 8 Ιουνίου.

14.     Η Οργάνωση κατέληξε σε Θέσεις Αρχών τόσο για τα Αναλυτικά Προγράμματα όσο και για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και μπαίνουμε πλέον σε έναν τελευταίο κύκλο εντατικών διαβουλεύσεων έτσι που να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα για το νέο σχολείο που  θέλουμε.

15.    Το 2009 ήταν ίσως η καλύτερη χρονιά σε σχέση με την έγκαιρη στελέχωση των Νηπιαγωγείων, αφού μια σειρά παρατηρήσεις και εισηγήσεις της Οργάνωσης προηγούμενων χρόνων λήφθηκαν σοβαρά υπόψη, με αποτέλεσμα να είχαμε το θετικό αυτό φαινόμενο. Δυστυχώς, η οικονομική κρίση στέρησε, προς το παρόν, τη συμπερίληψη στον τακτικό προϋπολογισμό των θέσεων προαγωγής σε βοηθούς και διευθύντριες νηπιαγωγείων, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί κι η τρίτη φάση της σχετικής συμφωνίας. 

16.    Το φθινόπωρο είχαμε μια σειρά συναντήσεων σε σχέση με το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας. Η κωλυσιεργία όμως του Υπ.Οικ. να τοποθετηθεί πάνω σε μια σειρά από ζητήματα είχαν σαν αποτέλεσμα το ίδιο το ΥΠΠ να σταματήσει τις συζητήσεις αυτές. Σε μια τελευταία εξέλιξη τα ερωτήματα του ΥΠΠ κατατέθηκαν απευθείας στο Υπουργικό Συμβούλιο, για να παρθούν σχετικές πολιτικές αποφάσεις και να μπορέσει να συνεχιστεί ο διάλογος.

17.     Εξασφαλίσαμε τη μόνιμη συνεργασία με το Ινστιτούτο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, που είχε ως αποτέλεσμα την παραχώρηση δέκα υποτροφιών διάρκειας τριών εβδομάδων για παρακολούθηση σχετικού διεθνούς σεμιναρίου στην Πόλη Χρυσοχούς, με όλα τα έξοδα διαμονής, διατροφής και διδάκτρων πληρωμένα.

18.     Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο: Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο ΕΟΣ. Η περίοδος πιλοτικής εφαρμογής έχει παρέλθει. Το ΥΠΠ με έγγραφό του (27 Ιαν 2010) εισηγείται την επέκτασή του με πολύ βραδείς ρυθμούς, ένεκα οικονομικών προβλημάτων. Εισηγείται μικρό αριθμό κινήτρων για τους εκπαιδευτικούς και οικονομική πολιτική σε σχέση με τη σίτιση των μαθητών και την αγορά υπηρεσιών στα θέματα ενδιαφέροντος. Τόσο η ΠΟΕΔ όσο και οι Οργανωμένοι Γονείς έδωσαν σχετικές απόψεις, υπάρχει διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το ΥΠΠ και ενώ βγαίνει ο Μάης ακόμη δεν έχουμε καταλήξει για το πώς θα λειτουργήσει ο θεσμός τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

19.    Συνεδρία προσωπικού: Ο Υπουργός Παιδείας έκανε αποδεκτό αίτημα της ΠΟΕΔ για συνεδρίες προσωπικού μια φορά το μήνα. Το Δ.Σ. της Οργάνωσης υιοθέτησε πρόταση για τον πρακτικό τρόπο εφαρμογής της εξαγγελίας και αναμένεται συνάντηση με τον κ. Υπουργό, για οριστικοποίηση του ζητήματος.

20.    Υπομνήματα και συζητήσεις έγιναν για πολλά θέματα που αφορούν την ΚΕΑ, τους μουσικούς, την προδημοτική εκπαίδευση, τους δασκάλους που βρίσκονται στις κλίμακες Α5-7-8, τους δασκάλους με προβλήματα υγείας, τη διδασκαλία σε σπίτια μαθητών με προβλήματα υγείας, την έγκαιρη μισθοδοσία αντικαταστατών, την ίδρυση παραρτήματος του ΣΤΔΚ στο Παραλίμνι, τις παρελάσεις, την πρόσβαση εκπαιδευτικών στον Προσωπικό τους Φάκελο, τα συνεχή εκπαιδευτικά συνέδρια επιθεωρητών  κλπ.

Πέρα από τα πιο πάνω, αρκετό χρόνο απορρόφησαν κι άλλες σημαντικές δραστηριότητες της Οργάνωσης:

1.    Συμμετοχή σε συνεδριάσεις της ΜΙΤΕΠΕΥ, που ασχολήθηκαν με πολλά θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων, όπως π.χ. σχέδια υπηρεσίας λειτουργών Υπουργείου Παιδείας και Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τροποποιήσεις σε θέματα αδειών, αλλαγές σε θέματα διαδικασιών προαγωγών κλπ.

2.    Υπογραφή συμφωνίας για την παραγωγή ταινίας μικρού μήκους σχετικά με το διαχρονικό ρόλο του κύπριου δασκάλου. Η παραγωγή της ταινίας είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο.

3.    Υπογραφή συμφωνιών για την κατασκευή του Εκπαιδευτικού Μουσείου στη Βάσα. Αναμένεται ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμο για να γίνουν και τα εγκαίνιά του.

4.    Ολοκλήρωση σχεδίων για τα νέα γραφεία της ΠΟΕΔ. Τα σχέδια κατατέθηκαν στην Πολεοδομία για έκδοση των σχετικών αδειών.

5.    Αναβάθμιση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων της ΠΟΕΔ μέσα από την έμπρακτη στήριξη θεατρικών, μουσικών και χορευτικών σχημάτων σε όλες τις επαρχίες αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων υπό το όνομα της ΠΟΕΔ. Επιχορήγηση εκδόσεων που σχετίζονται με τη Δημοτική Εκπαίδευση, όπως η έκδοση τόμου για τον Νέαρχο Κληρίδη και τον Ιωάννη Κουτσάκο.

6.    Συνεχής αναβάθμιση του περιοδικού «Παιδική Χαρά» και συνέχιση για δεύτερο χρόνο της έκδοσης του ένθετου «Γέφυρες Παιδείας».

7.    Έκδοση κάρτας Paso και βιβλιαρίου «Αγορά ΠΟΕΔ» ως μια κοινωνική προσφορά στα μέλη μας.

8.    Συμμετοχή στις δραστηριότητες του ΚΕΝΘΕΑ αλλά και άλλων Οργανισμών που προσφέρουν σχετικό κοινωνικό και παιδαγωγικό έργο.

9.    Πήραμε μέρος στον έρανο για τους σεισμόπληκτους της Ταϊτής.

10.    Βρίσκονται σε εξέλιξη τόσο η έκδοση του επιστημονικού τόμου «ΑΛΛΗΛΟΔΙΔΑΚΤΙΚΟΝ» (θα βρίσκεται στα σχολεία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο) όσο και τα Βραβεία ΠΟΕΔ (σχετικές αποφάσεις από την αρμόδια Επιτροπή θα παρθούν τον Ιούνιο, ενώ η εκδήλωση επίδοσης των βραβείων προγραμματίζεται αρχές Οκτωβρίου).

11.     Συνεχίστηκαν έργα συντήρησης και εξωραϊσμού των εξοχικών κατοικιών στις Πλάτρες.

12.    Προχωρούν οι προσπάθειες για έκδοση τίτλων ιδιοκτησίας στους δασκάλους πρόσφυγες ιδιοκτήτες των σπιτιών στο Πλατύ Αγλαντζιάς.

13.      Η Οργάνωση ανταποκρίθηκε μέσα από το ταμείο Ευημερίας Μελών στις ανάγκες συναδέλφων που έχρηζαν άμεσης οικονομικής στήριξης.

14.     Η ιστοσελίδα της ΠΟΕΔ λειτουργεί με σωστή ενημέρωση των μελών μας.

Οφείλω επίσης να κάνω αναφορά στις πολλές παρεμβάσεις της Οργάνωσης σε θέματα υπέρβασης εξουσίας από πλευράς αρμοδίων αρχών αλλά και σε άλλα θέματα που αφορούσαν εξωτερικές παρεμβάσεις σε σχολεία, προβλήματα παραβατικότητας, κωλυσιεργίας στη λήψη αποφάσεων σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής, προβλήματα σε κυλικεία κοκ. Για όλα τούτα και άλλα πολλά, η ΠΟΕΔ ήταν πάντα κοντά στους διευθυντές και τους δασκάλους μας με σκοπό να παράσχει σ’ αυτούς κάθε δυνατή στήριξη.
Πέρα από τα πιο πάνω η ΠΟΕΔ συνέχισε τη συνεργασία της με τη Σχολή Γονέων, τη Συνομοσπονδία Γονέων, τον ΚΕΝΘΕΑ, την ΟΕΛΜΕΚ, την ΟΛΤΕΚ, τις Τ/Κ Οργανώσεις, την ETUCE, αλλά και στις υπόλοιπες συνδικαλιστικές οργανώσεις της Κύπρου, ιδιαίτερα του δημόσιου και ημικρατικού τομέα.
Ιδιαίτερη αναφορά οφείλω να κάνω στις συσκέψεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΠΑΣΥΔΥ, ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΕΤΥΚ και Συνδέσμων Αστυνομίας και Στρατού, σε μια προσπάθεια καλύτερου συντονισμού και ενημέρωσης γύρω από φλέγοντα συνδικαλιστικά θέματα. Οι συσκέψεις αυτές ήταν ιδιαίτερα επωφελείς και χρήσιμες και κατέληγαν σε κοινές αποφάσεις. Ιδιαίτερα την περίοδο αυτή, με τις προθέσεις της κυβέρνησης και τις πιέσεις των εργοδοτικών ενώσεων για λήψη μέτρων στήριξης της οικονομίας, που τα πλείστα από αυτά εξαντλούνται στην επιδρομή επί των ωφελημάτων του δημοσιοϋπαλληλικού κόσμου, η συνεργασία αυτή γίνεται ακόμη πιο στενή. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε την πλήρη αντίθεσή μας σε μέτρα που στοχεύουν τα ωφελήματά μας, ενώ δηλώνουμε πως το κράτος θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί προς την κατεύθυνση της είσπραξης των ανείσπρακτων φόρων και της πάταξης της φοροδιαφυγής.

Από εκεί και πέρα, ναι, αν η οικονομία της Κύπρου χρειάζεται περαιτέρω μέτρα, τότε και ο κόσμος μας είναι έτοιμος να αναλάβει το μερίδιο θυσίας που του αναλογεί, όχι όμως πέραν αυτού και όχι μόνο από εμάς.
Διεθνείς Σχέσεις:

Είναι καλά γνωστό  ότι ύστερα από μια σειρά εξελίξεων το Νοέμβριο του 2009 εκλέγηκε, από τη Γενική Συνέλευση της ETUCE, Ο Γενικός Γραμματέας της KTOS ως εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών οργανώσεων της Κύπρου, θέση την οποία κατείχε και επαναδιεκδίκησε ο εκπρόσωπος της ΟΕΛΜΕΚ. Η ΠΟΕΔ ανέλαβε πρωτοβουλία διαχείρισης αυτής της εξέλιξης διαμορφώνοντας κοινή πολιτική με τις λοιπές εκπαιδευτικές οργανώσεις και τους εμπλεκόμενους φορείς. Στα πλαίσια αυτής της ενεργοποίησης επιτεύχθηκε η συμμετοχή δεύτερου εκπροσώπου στο Δ.Σ. της ETUCE, εκ μέρους των Ελληνοκυπριακών Oργανώσεων. Τα σχετικά καθήκοντα ανέλαβε ο Γ. Γραμματέας της ΠΟΕΔ. Οφείλουμε να καταθέσουμε ότι η τρέχουσα σχολική χρονιά ήταν ιδιαίτερα απαιτητική για τις διεθνείς σχέσεις, παρουσιάζοντας συχνά την ανάγκη υπεράσπισης της νομιμότητας και της διεθνούς φυσιογνωμίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. 

Κλείνοντας τον απολογισμό θεωρώ καθήκον μου να τονίσω πως σε μια εποχή που ο δημοσιοϋπαλληλικός κόσμος βρίσκεται, τεχνηέντως, στο μάτι του κυκλώνα από τους εργοδότες και τα Μέσα που ελέγχονται από αυτούς, υπάρχει ανάγκη πλήρους συστράτευσης όλων των συνδικαλιστικών φορέων του τομέα μας. Την ίδια ώρα όμως, η κάθε Οργάνωση οφείλει να ενισχύσει τη θέση και το ρόλο της στην κοινωνία και ανάμεσα στα μέλη της. Για τούτο και θεωρώ επιβεβλημένο να συνεχίσει η ΠΟΕΔ να πορεύεται με σύνεση μεν αλλά, δυναμικά εκεί και όπου χρειάζεται, να αρθρώσει λόγο και να θέσει όρια όπου δει. Ιδιαίτερα η Οργάνωση οφείλει να συνεχίσει τον εποικοδομητικό της ρόλο στο διάλογο για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και να είναι έτοιμη, με παρρησία, να βγει και να καταγγείλει αν αυτός ο διάλογος δεν οδηγεί σε υλοποίηση αποφάσεων εξαιτίας αδυναμιών άλλων.

Τα Αναλυτικά προγράμματα, το Νέο Ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας,  ο Κανονισμός Αξιολόγησης είναι τρία παμμέγιστα θέματα που η ΠΟΕΔ οφείλει να κυνηγήσει έντονα το επόμενο διάστημα. Την ίδια ώρα η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μας είναι εκεί, ασφυκτική και πιεστική και έχουμε καθήκον, ανεξάρτητα από τις δοσμένες δυσκολίες να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για βελτιώσεις και επίλυση προβλημάτων.
Επιτρέψτε μου και πάλι να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσάς που με το ενδιαφέρον σας για τα κοινά συμβάλλετε στη συνέχιση του έργου της ΠΟΕΔ, αναδεικνύοντας εαυτούς άξιους συνεχιστές όλων εκείνων των εκατοντάδων συναδέλφων που διαχρονικά στήριξαν το διδασκαλικό κίνημα.

Εύχομαι κάθε καλό στον καθένα από εσάς ξεχωριστά και στις οικογένειές σας, καθώς και προς όλα τα μέλη μας.

Σας ευχαριστώ!

Δημήτρης Μικελλίδης
Πρόεδρος ΠΟΕΔ

Actions: E-mail | Permalink |