H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, η Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών «Ο Εμμ. Παπάς», η Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος προκηρύσσουν το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τον τίτλο
«Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες»
Τόπος και χρόνος διεξαγωγής Συνεδρίου:
Τόπος: Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων, Λεωφόρος Κυρηνείας 184, 2112 Πλατύ Αγλαντζιάς, ΛΕΥΚΩΣΙΑ (http://www.poed.com.cy)
Χρόνος: 20 Απριλίου 2019 (10.00 π.μ. -19.00 μ.μ.)
1. Στόχοι του Συνεδρίου: Η παρουσίαση διδακτικών σεναρίων που αφορούν την Κύπρο και τους τρόπους με τους οποίους Έλληνες μαθητές (στην Ελλάδα, την Κύπρο ή την Ομογένεια) μπορούν να γνωρίσουν την Κύπρο, την ιστορία της και τον πολιτισμό της. Τα διδακτικά αυτά σενάρια θα λειτουργήσουν ως εκπαιδευτικές «γέφυρες» διευκολύνοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα σε ελληνικά σχολεία, όπου και αν βρίσκονται αυτά. Σε κάθε διδακτικό σενάριο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο στις δικές τους τάξεις υλοποίησαν δράσεις και προγράμματα για την Κύπρο.
2. Ποιοι μπορούν να υποβάλλουν διδακτικά σενάρια: Εκπαιδευτικοί προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κάθε ειδικότητας, που συμμετείχαν τα προηγούμενα τέσσερα σχολικά έτη (2014-2015, 2015-2016, 2016-2017, 2017-18) ή συμμετέχουν φέτος (2018-2019) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες». Ακόμη, οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός μπορεί να υποβάλλει σχετικό διδακτικό σενάριο, είτε συμμετείχε στο προαναφερόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είτε όχι. Διδακτικά σενάρια μπορούν να υποβληθούν τέλος από φοιτητές παιδαγωγικών σχολών της Ελλάδας και της Κύπρου. Τα διδακτικά σενάρια υποβάλλονται στο serreschools@gmail.com και προϋποθέτουν φυσική παρουσία του/των εισηγητή/ών. Τα σενάρια μπορούν να παρουσιαστούν στο συνέδριο από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς με την προαιρετική συνδρομή ομάδων μαθητών που είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν το προτεινόμενο διδακτικό σενάριο στη σχολική τους μονάδα. Οδηγίες για τη σύνταξη των διδακτικών σεναρίων υπάρχουν στον διαδικτυακό τόπο του συνεδρίου.
3. Ποιοι μπορούν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του συνεδρίου: οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, φοιτητής, μαθητής, επιστήμονας ή πολίτης που ενδιαφέρεται για τη θεματολογία του συνεδρίου. Για την παρακολούθηση απαιτείται η συμπλήρωση ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής. Μετά την υποβολή, οι αιτούντες θα λάβουν ηλεκτρονική επιβεβαίωση. Η οργανωτική επιτροπή θα δέχεται ηλεκτρονικές αιτήσεις παρακολούθησης ως τις 5 Απριλίου. Δεν απαιτείται οικονομική συμμετοχή για την παρακολούθηση των εργασιών του Συνεδρίου. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συνέδριο, παρακαλούνται να υποβάλλουν την παρακάτω ηλεκτρονική φόρμα :
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfcBBevpB_7-pNL68-S_b5MbMbt_zVL3MMHaCRCOqKf7EWjXw/viewform
Την παραπάνω ηλεκτρονική φόρμα πρέπει να υποβάλλουν και οι εισηγητές μετά την τελική κρίση της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου για τα επιλεγμένα διδακτικά σενάρια.
4. Οι εργασίες που θα υποβληθούν για συμμετοχή, στην ελληνική γλώσσα, θα κριθούν: Από την Επιστημονική Επιτροπή και την Επιτροπή Κριτών που θα συγκροτηθεί. Όσα διδακτικά σενάρια επιλεγούν, θα συμπεριληφθούν σε έναν ψηφιακό τόμο που θα έχει τη μορφή «Οδηγού» και εγχειριδίου (με issn) για όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν στο μέλλον να υλοποιήσουν δράσεις και προγράμματα για την Κύπρο.
5. Θεματικές περιοχές συνεδρίου:
- Το κυπριακό πρόβλημα: διαδρομή, συνέπειες, προοπτικές
- Ο κυπριακός πολιτισμός
- Πολιτιστικές διαδρομές στη σύγχρονη Κύπρο και στη σύγχρονη Ελλάδα
- Οι κοινότητες του Ελληνισμού σε όλον τον κόσμο: προβλήματα και προοπτικές
- Η ιστορία της Κύπρου
- Η ιστορία της Ελλάδας
- Ελλάδα-Κύπρος-Ομογένεια: «γέφυρες» και «χάσματα», συγκλίσεις και αποκλίσεις
- Η Ελλάδα και η Κύπρος στην ταραγμένη Νοτιοανατολική Ευρώπη
- Περιβαλλοντικές προκλήσεις για την Ελλάδα και την Κύπρο
- Η κυπριακή διάλεκτος και οι «θησαυροί» της
- Η Ελλάδα και η Κύπρος στην εποχή της οικονομικής κρίσης
- Η Κύπρος στη λογοτεχνία και τις τέχνες
- Κυπριακές κοινότητες στην Ελλάδα και τον κόσμο
- Η Κύπρος μέσα από εικόνες και κείμενα
- Διαχρονικά μηνύματα από τους αγώνες των Ελλήνων (Κυπρίων και Ελλαδιτών) για την ελευθερία
- Η ελληνική ταυτότητα στον σύγχρονο πολυπολιτισμικό κόσμο
- Άλλο
6. Επιζητούμενες εργασίες:
Διδακτικές Προτάσεις/Καλές Πρακτικές/Σενάρια
7. Κρίσιμες ημερομηνίες:
Ως την 31η Ιανουαρίου 2019. Υποβολή ολοκληρωμένων διδακτικών σεναρίων για κρίση.
Ως την 15η Μαρτίου 2019, λήξη διαδικασίας κρίσης σχηματισμός καταλόγου εργασιών συνεδρίου. Ενημέρωση εισηγητών.
Ως τις 5 Απριλίου, ηλεκτρονική υποβολή φόρμας παρακολούθησης του Συνεδρίου.
20 Απριλίου 2019 (Σάββατο), διεξαγωγή συνεδρίου
Λεπτομέρειες για τη διαδικασία υποβολής εργασίας, εγγραφής σύνεδρου, και άλλες πληροφορίες δίνονται αναλυτικά στο διαδικτυακό τόπο του συνεδρίου:
http://cyprus.dipeserron.gr
Επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή: serreschools@gmail.com , (0030)2321047515
Σέρρες, 29 Νοεμβρίου 2018
Η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου